coinex
راهنمای خرید تکراتو

نوکیا به دنیای پوشیدنی های هوشمند وارد می شود

پوشیدنی. نوکیا به دنیای دستگاه های پوشیدنی هوشمند وارد شود اما فعلا قرار است که به کاربردهای صنعتی و پزشکی محدود شود.

در حالی که قبلا خبرهایی راجع به این موضوع بود که نوکیا در حال کار بر روی پوشیدنی های مبتنی بر اندروید می باشد که مربوط به سلامت و تندرستی است و بخشی از برنامه های نوکیا با هدف دنبال کردن “Digital Health” به عنوان کسب و کار بعدی Nokia Technology می باشد؛ همیشه یک تایید رسمی به برخی از این اخبار برای مطمئن شدن لازم است. حال نوکیا یک بیانیه ی مطبوعاتی درباره ی Extraordinary General Meeting فرستاده است و این بیانیه دارای یک بخش بسیار جالب است که به شرح زیر می باشد:

هدف این شرکت، تحقیق، توسعه، تولید، بازار، فروش و ارائه ی محصولات ، نرم افزار و سرویس ها در یک طیف وسیعی از بازارهای مصرف و کسب و کار می باشد. این محصولات، نرم افزار و سرویس ها مربوط به زیر ساخت های شبکه ای برای اپراتورهای مخابراتی و دیگر شرکت ها، اینترنت اشیاء، سلامت و رفاه انسان، چند رسانه ای، بیگ دیتا و آنالیتیک، دستگاه های موبایل و مشتریان پوشیدنی و دیگر لوازم الکترونیکی است.

اینکه نوکیا به جمع سازندگان تلفن همراه به ویژه گوشی های هوشمند باز می گردد، تقریبا امری بدیهی است. این شرکت فنلاندی منتظر است که محدودیتی که توسط مایکروسافت بر آن تحمیل شده تمام شود و زودتر وارد بازار گوشی های هوشمند شود. یکی از موارد دیگری که نوکیا بر روی آن تمرکز کرده و به دنبال سرمایه‌گذاری کلان بر روی آن می‌باشد، مجموعهٔ نرم‌افزارهای مسیر یابی HERE است. نوکیا با اعلام این برنامه ، گزینه‌های پیش رو را برای سرمایه‌گذاری روی مجموعهٔ پیشتاز خود در زمینهٔ مسیریابی بررسی می‌کند. به گفتهٔ یکی از بالا رده‌های نوکیا، اکنون بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری روی HERE با توجه به وضعیت تغییر یافتهٔ کمپانی است. نوکیا اعلام کرده مراحل نهایی این تغییرات در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ اجرایی می‌شود.

با این حال اخیرا صحبت هایی وجود دارد مبنی بر این موضوع که نوکیا به دنیای دستگاه های پوشیدنی هوشمند وارد شود اما فعلا قرار است که به کاربردهای صنعتی و پزشکی محدود شود. نوکیا ایده های خود را برای پوشیدنی ها  از قبل داشته و پتنت هایی برای گوشی های هوشمند انعططاف پذیر و حتی مفاهیمی برای ساعت های هوشمند خود داشته است. حال زمان خوبی برای پیوستن به دنیای پوشیدنی ها می باشد.

نوکیا در حال حاضر شرکتی است که به دنبال یک هویت برای خود می باشد. این شرکت در تلاش است تا تمرکز خود را از روی یک چیز بردارد و به چیزهای دیگری که در بالا هم به آنها اشاره شد، بپردازد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر