;
coinex

این روبات با خواندن پروفایل فیسبوک افراد، نوشیدنی مناسب آنها را درست می کند

این روبات با خواندن پروفایل فیسبوک افراد، نوشیدنی مناسب آنها را درست می کند

تا کنون به این فکر کرده اید که پست ها و اطلاعات شما در صفحات اجتماعی علاوه بر اینکه ممکن است برای دوستان و دنبال کنندگاننان جالب و خواندنی باشد، برای عده ای مایه کسب و کار شود؟

اطلاعات شما در فیسبوک از آنچه فکر می کنید مفیدتر هستند. گروهی از طراحان آلمانی روباتی طراحی کردند که از اطلاعات فیسبوک برای ساخت نوشیدنی منحصر به هر شخص استفاده می کند. روش کار اینگونه است: کاربر بعد از وارد شدن به شبکه اجازه ی دسترسی به اطلاعات پروفایل را صادر می کند، سپس سیستم از الگوریتمی که توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده، پروفایل شخصیت کاربر را طبق علایق او تعیین میک ند.
پنج ماده ی تشکیل دهنده وجود دارد، که هر کدام مظاهر پنج ویژگی اصلی “Big Five” افراد هستند. بیگ فایو ، فاکتور مدل محبوب مورد استفاده در روانشناسی ست که در آن شخصیت افراد را به پنج ویژگی اصلی تقسیم می کند: عصبی ، برونگرا، منصف و بیطرف، سازگار و ملایم و در نهایت افراد وظیفه شناس.
این روبات که سوشال بوت نامیده میشود، از پروفایل شخصیتی که تعیین شده، برای ساخت نوشیدنی بر اساس ویژگی های فردی استفاده می کند. برای مثال، سایت سوشال بوت میگوید: ” کاربری که از مقدار کمتری وظیفه شناسی و وجدان در پروفایل خود برخوردار است، الکل کمتری (ودکا) در نوشیدنی او استفاده می شود. از طرف دیگر دستپخت سوشال برای افراد وفادار حاوی الکل بیشتری است.
سایت سوشال بیشتر از این اطلاعاتی در مورد ماده ی مناسب هر فرد، یا برنامه های آینده شان نمی دهد. اما به گفته بیانیه کوتاه مطبوعاتی، این پروژه یک روش جالب برای تغییر اطلاعات خشک و چکیده به نمودار ها و طرح های رنگارنگ و قابل نوشیدن است. که اجازه ی نگاهی گذرا و غیرمعمول را به ارزش و مفهوم اطلاعات شخصی ما می دهد.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر