;
coinex

گوگل خود را برای تغییری بزرگ در اندروید آماده می کند

گوگل خود را برای تغییری بزرگ در اندروید آماده می کند

به گزارش الیستر بار در وال استریت ژورنال، گوگل قصد دارد دو سیستم عامل خود یعنی کروم و اندروید را با هم ادغام کرده و یک سیستم عامل ایجاد کند که در تمام دستگاه ها قابل اجرا خواهد بود. طبق گزارش این تحول ممکن است اوایل 2017 محقق شود. همچنین احتمال دارد گوگل نسخه ی اولیه ی آن را در 2016 به نمایش بگذارد.

کروم OS بر پایه ی مرورگر کروم طرح ریزی شده است. این سیستم که کمی از کاربردهای قدیمی دسکتاپ را داراست، به گونه ای طراحی شده تا اپلیکیشن ها و هر چیز دیگری، در مرورگر وب قابل اجرا باشد. اندروید نیز، سیستم عامل گوگل برای گوشی های هوشمند و تبلت هاست، اما اخیرا قصد دارد راه خود را به سوی تی وی باکس ها، ساعت های هوشمند و سیستم های اطلاعاتی خودرو باز کند.
انتظار می رفت که گوگل در نهایت دو سیستم عامل خود را ادغام کند. برای مثال، اخیرا گوگل امکان اجرای برخی اپلیکیشن ها را در کروم ایجاد کرده است.
طرح ادغام این دو سیستم عامل می تواند موثر از رویکرد جدید مایکروسافت به ویندوز باشد. ویندوز 10، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت، طراحی شده است تا بتواند روی تمام دستگاه ها اجرا شود، از گوشی های هوشمند کوچک گرفته تا نمایشگرهای بزرگ تلویزیون (با کاربری دوگانه ی کامپیوتر).
همچنین این سیستم ادغام شده می تواند تنها مشکل بزرگ کروم را حل کند. بسیاری از اپلیکیشن های رایج دسکتاپ با کروم بوک Chromebooks هم خوانی ندارند، کروم بوک کامپیوتری ست که سیستم عامل کروم در آن اجرا می شود. دیگر مسئله اینکه اگر به اینترنت متصل نباشید، کروم بوک نمی توانید بسیاری از کارها را انجام دهد(از این جها که برخی اپلیکیشن ها آنلاین هستند). یکی شدن اندروید و کروم به کروم بوک این امکان را می دهد که مانند تمام کامپیوتر ها ، اپلیکیشن ها روی ماشین بهتر عمل کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر