;
coinex

بررسی تبلت شیائومی می پد ۷.۹

تبلت شیائومی می پد ۷.۹. در حال حاضر این شرکت چینی با تبلت ۷.۹ اینچی MiPad خود که دارای صفحه نمایشی با رزولوشن بالا، پردازنده ی گرافیکی قدرتمند و دوربینی حرفه ای است، وارد دنیای تبلت شده است.

در ابتدا به طور اجمالی مزایا و معایب این تبلت را نام می بریم و سپس به تفصیل، راجع به آنها  صحبت می کنیم.

مزایا:

  • فاکتور شکل زیبا
  • صفحه نمایش با رزولوشن بالا
  • سخت افزار پردازشی قوی

معایب:

  • اولین نسل تبلت OS
  • عدم پشتیبانی از GPS
  • عدم وجود گزینه ی سیم کارت

شیائومی با ارائه ی محصولات پرمیوم بدون برچسب قیمت امتیازی در بازار جهانی برای خود اسم و رسمی ساخته است. در حال حاضر این شرکت چینی با تبلت ۷.۹ اینچی MiPad خود که دارای صفحه نمایشی با رزولوشن بالا، پردازنده ی گرافیکی قدرتمند و دوربینی حرفه ای است، وارد دنیای تبلت شده است.

شیائومی می پد ۷.۹ (Xiaomi Mi Pad 7.9) تنها تبلت اندرویدی است که علاوه بر آخرین پردازنده ی تگرای انویدیا (NVIDIA’s Tegra) ویژگی های ممتاز دیگری ارائه می دهد. همانطور که از نام آن هم پیداست، این تبلت دارای یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسلی می باشد که در نتیجه ی این اندازه  از صفحه نمایش و این رزولوشن، تراکم پیکسل ۳۲۴ پیکسل در اینچ را به منظور ارائه ی یک تصویر واضح و روشن بر روی صفحه نمایش به نمایش می گذارد. با زوم کردن بر روی متون و یا تصاویر، کیفیت آنها کم نمی شود و به خوبی قابل مشاهده هستند. طبق مشخصاتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، گفته می شود که صفحه نمایش این دستگاه توسط گوریلا گلس ۳ (Gorilla Glass 3) کورنینگ حفاظت می شود.

وزن این تبلت به تنهایی ۳۶۰ گرم (۰.۷۵ پوند) می باشد و با توجه به این وزن نگه داری آن در دست آسان است و شما را خسته نمی کند. این دستگاه در رنگ های مختلفی از جمله سبز، زرد، صورتی و سفید در دسترس می باشد. از آنجاییکه انتهای این تبلت بیش از حد نرم و صاف است، به نظر می رسد که اگر هم به طور تصادفی از دست شما بیفتد اتفاق خاصی برای این تبلت نمی افتد.

تقریبا می توان گفت که این اندازه و وزن و مشخصات صفحه نمایش کاملا با آیپد مینی رتینای اپل (iPad Mini Retina) مطابقت می کند و این چنین چیزی به نظر من تصادفی نیست. حتی علاوه بر ظاهر این تبلت، رنگ آن هم تقریبا با همه ی رنگ های موجود برای آیفون 5C اپل یکی به نظر می رسد.

تقریبا می توان گفت که این اندازه و وزن و مشخصات صفحه نمایش کاملا با آیپد مینی رتینای اپل (iPad Mini Retina) مطابقت می کند و این چنین چیزی به نظر من تصادفی نیست.

این دستگاه شیائومی می پد ۷.۹ دارای ۲ گیگابایت رم می باشد و هم حافظه ی ۱۶ گیگابایتی و هم حافظه ی ۶۴ گیگابایتی برای این دستگاه موجود است. یک اسلات میکرو اس دی هم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد که اگر بعدا به حافظه ی بیشتری نیاز شد، می توانید از آن استفاده کنید. در قسمت پشت این تبلت بلندگوهای استریوی مناسبی قرار داده شده اما سطح صدای این بلندگوها طوری نیست که شما را شگفت زده کند.

اگر بخواهیم از قابلیت های اتصال این دستگاه صحبت کنیم باید بگوییم که توسط یک رادیو وای فای که از سرعت های ac ۸۰۲.۱۱ با قابلیت دوبانده ارائه می شود و وای فای مستقیم پشتیبانی می کند. بلوتوث ۴ هم به نمایش می گذارد اما هیچ گزینه ی اتصال دیتای تلفن همراه  و گیرنده ی جی پی اس و یا NFC (ارتباطات میدان نزدیک) برای آن وجود ندارد.

دوربین های این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. دوربین عقب این تبلت یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است و دارای قابلیت ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسلی می باشد. این در حالی است که دوربین جلوی این تبلت ۵ مگاپیکسلی است. یک ویژگی که با دیدن آن ممکن است شگفت زده شوید، قابلیت HDR انویدیا در برنامه ی پیش فرض دوربین آن می باشد. شیائومی شامل توانایی اجرای  پیش نمایش زنده از برخی جلوه های ویژه برای عکس ها می باشد. هرچند هنگامی که فیلترها فعال می شوند، این نرخ فریم افت می کند، اما این اولین مثالی بود که توان این تگرا (Tegra K1) از طریق آن خودنمایی می کند. درون این دستگاه یک پردازنده ی مرکزی ۴ هسته ای با سرعت حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز انویدیا و یک پردازنده ی گرافیکی ۱۹۲ هسته ای ULP GeForce Kepler به کار رفته است.

دوربین های این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. دوربین عقب این تبلت یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است و دارای قابلیت ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسلی می باشد.

این دستگاه دارای یک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۶۷۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد که این تبلت را در حالت پخش موسیقی تا ۸۶ ساعت و در حالت پخش ویدئو به مدت ۱۱ ساعت روشن نگه می دارد. اندازه ی این باتری به اندازه ی خیلی کمی از باتری آیپد مینی رتینا که ۶۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است، بزرگتر می باشد.

این تبلت شیائومی اندروید ۴.۴.۲ را اجرا می کند.

این تبلت فوق العاده شیائومی، در وب سایت گیربست با قیمت ۴۵۰.۶۰ دلار به فروش می رسد و البته هم اکنون شما می توانید با بهره مندی از تخفیف ۵۲ درصدی این وب سایت، این تبلت را با قیمت ۲۱۷.۹۸ دلار از این وب سایت خریداری کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر