;
coinex

گوگل در یکی از بهترین گوشی های سامسونگ موارد آزاردهنده ای پیدا کرده است

گوگل در یکی از بهترین گوشی های سامسونگ موارد آزاردهنده ای پیدا کرده است

یک تیم تحقیقاتی در گوگل یازده آسیب پذیری امنیتی در گلکسی s6 اج سامسونگ پیدا کرده است. چندهفته بعد، نتایج مطالعات متفاوتی نشان داد که 90 % گوشی های اندروید از راه برخی اپلیکیشن ها و پیام ها در معرض خطر هستند.
گوگل طی یک بلاگ پست اعلام کرد که قصد دارد آسیب پذیری امنیتی را بررسی کند و ببیند دستگاه ها چگونه خارج از برنامه ی شرکت عمل می کنند.
اکثر دستگاه های اندروید توسط OEM (تولیدکنندگان قطعات اصلی) ساخته می شوند. آنها کدهای متفاوتی را روی دستگاه های اندروید قرار می دهند و این می تواند عامل آسیب پذیری آنها باشد.
گوگل یازده مورد را در گوشی های گلکسی s6 اج سامسونگ پیدا کرد.
یک باگ در ایمیل مشتری یافت شد که می تواند اهداف متفاوتی را ارسال کند و همچنین باعث می شود سایر ایمیل های کاربر به افراد دیگری فوروارد شود. ایراد دیگر آن این است که فایل های زیپ شده را اسکن و سپس آنها را آنزیپ می کند. این عمل به هکرها شانس ورود به فایل ها را می دهد.
گوگل در ادامه اضافه کرد ” یک هفته بررسی نشان داد که نقاط ضعف گلکسی s6 اج سامسونگ تقریبا زیاد هستند. ایراداتی در درایور های دستگاه و چندی در پرازنده های تصاویر یافت شد. و البته بعضی از ایرادات منطقی ، با تاثیرات بالا و به آسانی قابل دستیابی هستمد .
گوگل یافته های خود را به سامسونگ اعلام کرد اما تنها سه ایراد آن در آپدیت های اخیر مرتفع شد. جالب است بدانیم گوگل عمیقا آسیب پذیری امنیتی در دستگاه های شخص ثالت که سیستم عامل اندروید داردرا بررسی می کند. که در واقع می تواند نشانه ای باشد برای برنامه های گوگل برای کنترل بیشتر روی سیستم عامل اندروید ، البته با در نظر داشتن انتقاداتی که از سیستم عامل اندروید در چند ماهه ی اخیر شده است.
مطالعاتی در دانشگاه کمبریج نشان داد 87% از دستگاههای اندروید در معرض یازده آسیب بحرانی و جدی هستند.
محققان آن (دقیقا مانند مطالعات گوگل)مقصر آن را تولید کنندگان این وسیله ها دانستند.
مطالعات کمبریج می گویند : ” متاسفانه درتهیه آپدیت های امنیتی در بازار اندروید مشکلاتی وجود دارد.بسیاری از گوشی های با قراردادهای 12 تا 24 ماهه به فروش می رسند، و اطلاعات نشان می دهند تعداد کمی از دستگاه های اندروید از آپدیت های امنیتی برخوردارند.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر