;
coinex

برطبق آخرین گزارشات گوگل تمایل دارد تراشه هایی مخصوص به خود طراحی کند

بر اساس آخرین گزارشات از وب سایت The Information، گوگل با درنظر گرفتن راه کار اپل مبنی بر طراحی چیپست های مخصوص به خود، تمایل خود را به طراحی چیپست های مخصوص به دستگاه های مورد نظر خود را اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارشات از وب سایت The Information، گوگل با درنظر گرفتن راه کار اپل مبنی بر طراحی چیپست های مخصوص به خود، تمایل خود را به طراحی چیپست های مخصوص به دستگاه های مورد نظر خود را اعلام کرد.

درست همان گونه که اپل طراحی چیپست های Ax (مثل A8، A9 و …) برای استفاده انحصاری در آیفون هایش را خودش بر عهده گرفته و زحمت تولید آن ها را به شرکت هایی نظیر سامسونگ داده است، گوگل نیز می خواهد تخصص و سازگاری خود را به اکو سیستم اندروید تزریق نماید. برای انجام چنین کاری، آن ها نیاز است تا شرکتی همانند کوالکام را قانع کنند که چیپست هایی مخصوص به چندین دستگاه بالا رده اندرویدی را با تکنولوژی های خود، تولید نماید تا بدین وسیله بتواند در رقابت با سایر رقبا حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. گوگل هنوز درباره این اقدام خود نظری نداده است.

گفته می شود که بحث در رابطه با تراشه هایی با طراحی گوگل از همین پاییز آغاز شده و به نظر می رسد که این امر، نشات گرفته از تمایل گوگل برای ساخت دستگاهی با اهداف سازمانی و تجاری می باشد – که به نظر می رسد لپ تاپ تبلت هیبریدی پیکسل C باشد.

یکی از مزایای این اقدام گوگل می تواند به ورود جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری هایی همانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به نسخه های بعدی اندروید بیانجامد، زیرا قطعا چنین تکنولوژی هایی به یکپارچگی بسیار زیادی بین نرم افزار و سخت افزار نیاز خواهند داشت. البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که یافتن همکاری هایی در زمینه توسعه تراشه های کاری بسیار دشوار خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد که گوگل از میان دنیایی از سازندگان دستگاه های پایین رده اندرویدی بتواند شریک تجاری مناسبی پیدا کند اما قطعا این گونه شرکای تجاری نخواهند توانست تراشه هایی با کیفیت و مناسب برای گوشی های بالا رده گوگل تولید نمایند. بازار گوشی های بالارده و پرچمدار که حقیقتاً اپل سرمدار آن می باشد، بازاری است که بسیاری از دستگاه های اندرویدی از آن فاصله دارند و دستیابی به این بازار می تواند برای گوگل هزینه های زیادی در بر داشته باشد.

حال باید دید که آیا در آینده گوگل می تواند شریک تجاری مناسبی برای تولید تراشه های مخصوص به خود پیدا کند یا خیر. به نظر شما گوگل به چه شرکت هایی برای این همکاری پیشنهاد خواهد داد؟

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر