;
coinex

سامسونگ یک پردازنده زیستی را به منظور بهبود ویژگی های مرتبط با سلامت گجت های پوشیدنی توسعه داده است

سامسونگ یک پردازنده زیستی را به منظور بهبود ویژگی های مرتبط با سلامت گجت های پوشیدنی توسعه داده است

بیشتر دستگاه های پوشیدنی این روزها با ویژگی های اساسی مرتبط با سلامت می آیند، آنها قادر به شمارش گام ها، کالری سوزانده شده و برخی از آنها حتی قادر به اندازه گیری ضربان قلب می باشند. حتی کارهای بیشتر و بهتری با این دستگاه های پوشیدنی می تواند انجام شود، به خصوص هنگامی که در مسائل بهداشتی و دقیقا برای بخش سیستم LSI بکار بسته شود که هدف سامسونگ در توسعه “پردازنده زیستی” می باشد. این پروژه قابلیت اندازه گیری نوار، که معمولا به عنوان ECG شناخته شده است را دارد، در واقع این پردازنده زیستی یک سیستم متشکل از حافظه فلش جاسازی شده، پردازنده نرم افزار و بلوتوث در یک ماژول به منظور حفظ اندازه و ضخامت حداقل است.

پردازنده زیستی توسط پارک یونگ، مدیر اجرایی بخش LSI، در طول سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی طراحی سیستم روی تراشه( (ISOCC) سال 2015، در اوایل این هفته، رونمایی شد. وی اشاره می کند که این پردازنده زیستی نه تنها بر روند زیستی سلامت فرد نظارت دارد، بلکه به عنوان یک دستگاه برای تشخیص یک نفر از دیگران نیز می تواند استفاده شود، چرا که هر کسی تپش قلب شخصی خود را دارد، و یک دستگاه پوشیدنی به طور خودکار می تواند آنها را به عنوان یک ورودی به PC وارد کند طوری که نیاز به رمز عبور را از بین ببرد. به طور مشابه این سنسور می تواند دسترسی به درب ماشین و یا خانه را ایجاد کند، تا کاربران نیاز به همراه داشتن کلید های متعدد نداشته باشند.

گذشته از ECG، این سیستم همچنین قادر است بر عکس های  PlethysmoGraph نظارت داشته باشد، که قادر به اندازه گیری سرعت جریان خون و سنجش مهار باکتری برای اندازه گیری چربی بدن شود. سامسونگ همچنان برای بهبود این تکنولوژی، هدف افزایش سرعت، کارآیی بیشتر باتری و حتی اندازه کوچک تراشه را در سر می پروراند. این شرکت فعالانه درگیر گفت و کو با شرکت هایی که در حال ایجاد دستگاه های پوشیدنی هوشمند هستند، می باشد.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر