;
coinex

5 دسته ابزار ضروری مبانی کسب و کار

5 دسته ابزار ضروری مبانی کسب و کار

ابزارهای تکنولوژی، از جمله گوشی های هوشمند، اینترنت و فراتر از آن ها، فن آوری کامپیوتر، اساسا نحوه زندگی و کار ما را در قرن 21 دگرگون کرده اند.
شاید 17 سال پیش، زمانی که جایی تاسیس می شد، چیزی بیش از یک کامپیوتر، دستگاه فکس و پرینتر برای آغاز کار وجود نداشت، آن هم در تکنولوژیک ترین حالت ممکن، ولی در حال حاضر، بسیاری از کارآفرینان، به برنامه های کاربردی نرم افزاری با تکنولوژی بالا، دسترسی دارند که حتی با یک دهه پیش هم قابل مقایسه نیست. بنابراین لازم به ذکر نیست که با استفاده درست و بجا از این فناوری های جدید می توان سازنده تر از همیشه عمل کرد.
با گذشت زمان، آموختیم که این ابزارهای فوق العاده فرد را قادر به انجام امور بیشتر در زمان کمتر با منابع کمتر می کند، البته اگر بدانیم که کدام یک برای استفاده مفید هستند و چگونه باید آن را بکار بست، بهتر به نتیجه خواهیم رسید.
مشکل این است که منابع زیادی برای انتخاب وجود دارد، و تعداد آنها به صورت تصاعدی در حال رشد است که این می تواند بسیار گیج کننده باشد. علاوه بر این، اجرا و یادگیری یک سیستم جدید زمان و تلاش لازم دارد، از این رو تصمیم گیری در مورد اینکه بهترین روش برای کسب و کار فرد چیست، همیشه یک چالش است.
برای ساده سازی فرایند تصمیم گیری، در اینجا یک دید کلی از برخی از محبوب ترین پلت فرم هایی که با بخش های مختلف کاری دسته بندی شده و بیشتر مربوط به کارآفرینان است، ارائه می دهیم.

.

1.سازمان دهی

به محض اینکه فهرست کارهایتان رشد می کند، برای پیگیری تمام وظایف که باید در زمان مخصوص به خود انجام شود، بیشتر به چالش کشیده می شوید. ابزارهای مدیریت پروژه از جمله Evernote، Basecamp و آسانا به شما در سازماندهی تمام اطلاعات خود، از طریق پلت فرم های های مختلف در یک برنامه واحد، کمک می کند.

.

2. ذخیره سازی داده ها

ذخیره سازی ابری این امکان را به ما می دهد که حجم وسیعی از اطلاعات و رسانه ها را ذخیره کنیم (متن، صدا، عکس و یا فایل های ویدیویی)، و از هر دستگاه متصل به اینترنت تقریبا بلافاصله به آنها دسترسی داشته باشیم، این روش کارآفرینان را قادر می سازد تا در هر نقطه و در هر زمانی به صورت مجازی کار کنند، و به راحتی داده های خود را با همکاران و مشتریان، به اشتراک بگذارند، و در عین حال در مقابل خطر از بین رفتن داده های ارزشمند خود در هارد دیسک ها محافظت کنند. گوگل درایو، دراپ باکس و آیکلود اپل گسترده ترین پلت فرم های استفاده شده در این زمینه می باشند.

.

3. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی راه ارتباط شرکت با مشتریان خود را متحول کرده اند. در واقع آنها ها، زمینه جاری بین کارآفرینان و شرکت های بزرگ را به طور بی سابقه ای هموار کرده اند، و افراد را قادر ساختند تا به طور مستقیم با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند، دوستان جدید بیابند، و با مردم صحبت کنند. فیس بوک، توییتر، لینکداین و دیگر سایت های رسانه ی اجتماعی به فرد ، دسترسی مستقیم مشتری محور، می دهد، در این میان پلت فرمی مانند Hootsuite شما را قادر به هماهنگ کردن فعالیت های رسانه های اجتماعی خود می کند.

.

4. بازاریابی

ممکن است ایمیل، روش خیلی قدیمی در این مورد به نظر برسد، اما هنوز هم یک روش بسیار موثر است که می توان از طریق آن، مشتریان فعلی و مشتریان برگزیده جدید را درگیر کرد. این یک فرم شخصی از ارتباطات است که این امکان را فراهم می کند که مشتریان خود را همیشه رصد و مقالات جالبی برایشان ارسال کنید، یا فقط ارتباط اولیه بگیرید. MailChimp و Constant Contact دو نمونه از سرویس هایی هستند که کارآفرینان می توانند برای ارسال و ترویج اطلاعیه های سفارشی، تبلیغات و خبرنامه الکترونیکی، با قالبی آسان استفاده کنند.

.

5. امور مالی

برای کارآفرینان، امور مالی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود: افزایش در آمد، صدور صورت حساب، و ردیابی درآمد. خوشبختانه، برخی از برنامه های کاربردی وجود دارند که به هر سه کمک می کنند، به عنوان مثال، Quickbooks،FreshBooks و Square کاربران را قادر می سازد به سرعت فاکتورها حرفه ای ایجاد و حتی پرداخت مشتریان را پیگیری کنند. پرداخت به موقع شما را توانا می سازد تا بدون استرس های غیر ضروری، به اجرای کسب و کار خود بپردازید.
این ابزار تکنولوژی در حال حاضر در سطح جهانی، برای هر کسی که دسترسی به اینترنت دارد قابل دستیابی هستند. در این عصر طلایی، برای کارآفرینانی که به دنبال این می باشند که کسب و کار خود را رونق بخشند، استفاده از این ابزارهای تکنولوژی، نیل به موفقیتشان را تسریع می کند.

.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر