;
coinex

روبات موتور سوار یاماها قصد رقابت با قهرمان جهان، والنتینو رسی، را دارد

یاماها ربات موتور سوار انسان نمای خود را در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشت. هدف، شکست دادن قهرمان مسابقات موتو جی پی (MotoGP) جهان، والنتینو رسی (Valentino Rossi) است.

یاماها ربات موتور سوار انسان نمای خود را در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشت. هدف، شکست دادن قهرمان مسابقات موتو جی پی (MotoGP) جهان، والنتینو رسی (Valentino Rossi) است.

موتوبات (Motobot)، برای روش راندن از دیدگاه یک انسان موتور سوار طراحی شده است و نه اصلاح ساخت خود موتور سیکلت. یاماها گفت با استفاده از تخصص رباتیک، هدف نهایی موتوبات، تبدیل شدن به یک رقیب در برابر والنتینو رسی در مسیر مسابقه است.

این فن آوری در آینده برای توسعه محصول و آزمایشات مختلف گسترش می یابد و شامل ایجاد موتور سیکلت های امن تر و بهتر می باشد و همچنین باعث توسعه ربات های خود مختار دیگر می گردد.

موتوبات دارای شش عملگر برای فرمان، دریچه گاز، ترمز جلو، ترمز عقب،کلاچ و پدال تغییر دنده است و در واکنش به اطلاعاتی که از سنسورهای داخلی موتور سیکلت از جمله سرعت، دور موتور و حالت آن بدست می آورد موتور را هدایت می کند و در شرایط مختلف واکنش های مناسب را انجام می دهد.

یاماها همچنین اذعان کرد که در آینده سنسور های اضافی از جمله GPS با دقت بالا را به آن اضافه می کند و همچنین با افزودن قابلیت یادگیری ماشین، این اجازه را به موتوبات می دهد که در مورد قرار گیری در بهترین خطوط مسیر مسابقه، خود تصمیم بگیرد و با توجه به مسیر مسابقه و محدودیت های عملکرد موتور سیکلت پی در پی کارایی خود را بهبود ببخشد.

شروع بکار، از سال 2015 با هدف راندن در یک مسیر مستقیم با سرعت 100 کیلومتر در ساعت می باشد و این تیم امیدوار است که در 2017 آنرا در یک مسیر مسابقه با سرعت 200 کیلومتر در ساعت و حتی بیشتر از آن قرار دهد.

این کمپانی همچنین قصد دارد به موتوبات توانایی سوار شدن به وسایل نقلیه دیگری از جمله خودرو برفی (snowmobile) و جت اسکی را نیز بدهد.

.

.

منبع: wired


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر