;
coinex

محققان دریافتند که واکنش هیدروژن، باتری بهتری به ارمغان می آورد

محققان دریافتند که واکنش هیدروژن، باتری بهتری به ارمغان می آورد

محققان در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور کشف کرده اند باتری های یون لیتیوم اگر الکترود خود را با هیدروژن واکنش دهند، می توانند عمر بیشتری داشته و سریعتر شارژ شوند.
دستیابی به این موفقیت می تواند به پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد باتری ها که معمولا در گوشی های هوشمند، دوربین های دیجیتال، و اتومبیل های برقی و سیستم های ذخیره سازی انرژی در خانه استفاده می شوند، منجر شود.
باتری دارای الکترود مثبت و منفی می باشد و زمانی که تامین برق می کند و یا در حال شارژ شدن است، الکترون بین الکترود های مثبت و منفی آن جریان می گیرد. در باتری های لیتیومی، اتصال بین یون لیتیوم و مواد الکترود به تعیین عملکرد باتری، کمک می کند.

موریس وانگ، یکی از مهندسان این پژوهش بیان کرد: با استفاده از الکترودهای جدیدشان، نرخ شارژ تا 40 درصد سریع تر می شود.
قبل از اینکه این باتری به تولید تجاری برسد، کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد، اما وانگ بیان کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که زمان شارژ کمتر و اتلاف انرژی کمتر می شود و در نتیجه قدرت خروجی بالاتر می رود.
او همچنین گفت که این تیم انتظار دارد که باتری های جدید، عمر طولانی تری داشته باشند، اگر چه تمایلی به ایجاد تصوری از آن تا زمانی که آزمایشات مناسب انجام شود، ندارد. با این حال، بدیهی است که بهبود عمر باتری توسط تعدادی از عوامل تعیین می شود، اما وانگ ادعا می کند که می تواند از 10 درصد تا 40 درصد بهتر عمل کند.
باتری ها بخش عمده ای از تحقیق و پژوهش را در بسیاری از موسسات و شرکت ها تشکیل می دهند، زیرا آنها به یکی از مهم ترین بخش های زندگی مدرن ما تبدیل شده اند، عمر باتری به این دلیل اهمیت دار که عملکرد یک ابزار قابل حمل که تراشه ای که در داخل آن قرار دارد را تعیین می کند و از طرفی فن آوری باتری نسبت به دیگر اجزای مهم پیشرفت آرام تری دارد.

باتری های یون لیتیوم در وسایل نقلیه الکتریکی نیز استفاده می شوند که شارژ و طول مدتی که کار می کند از عوامل مهم برای آنها است، بنابر این هر گونه پیشرفتی که باعث بهبود عملکرد شود، ذاتا بسیار مهم است.

.

منبع: pcworld


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر