;
coinex

وب سایت یک بانک سوئدی مورد حمله هکرها قرار گرفت

این روزها امنیت حرف اول را در دنیای مجازی می زند و از شرکت های غول تکنولوژی گرفته تا مردم عادی نیز به دنبال دستیابی به محیطی ایمن تر هستند. از همان ابتدای تاریخ بشریت که مفهوم "امینت" مطرح شد، همواره افرادی نیز وجود داشتند که به دنبال نقض و نفوذ به این امنیت بوده و مفهوم "هک" از همان زمان زاده شد.

این روزها امنیت حرف اول را در دنیای مجازی می زند و از شرکت های غول تکنولوژی گرفته تا مردم عادی نیز به دنبال دستیابی به محیطی ایمن تر هستند. از همان ابتدای تاریخ بشریت که مفهوم “امینت” مطرح شد، همواره افرادی نیز وجود داشتند که به دنبال نقض و نفوذ به این امنیت بوده و مفهوم “هک” از همان زمان زاده شد.

در چند سال اخیر نیز همزمان با پیشرفت تکنولوژی های امنیتی و حفاظتی، هکرها نیز پیشرفت کرده و به حدی رسیده اند که شرکت ها و سازمان های بزرگ نیز از دست هکر ها به ستوه آمده و هر روزه شاهد اخباری از این قبیل هستیم و این بار هم نوبت به وب سایت یک بانک سوئدی رسید.

سخن گوی بانک سوئدیِ Swedbank، کلز وارن، روز جمعه اعلام کرد که وب سایت این شرکت بعد از حمله هکرها به آن از کار افتاده و مشتریان قادر به دستیابی به آن نیستند.

او در ادامه افزود که منظور از حمله بدین معناست که مشتریان از طریق وب سایت این شرکت قادر به انجام تراکنش های آنلاین و یا برقراری ارتباط با بانک نبوده اما برنامه کاربردی موبایل این بانک و همچنین پرداخت ها به عملکرد خود ادامه می دهند.

البته لازم به ذکر است که این وب سایت سابقه چنین حملاتی را داشته است. وب سایت این بانک سوئدی در ماه اکتبر نیز توسط یک هکر مورد حمله واقع شده بود. وارن در این باره گفت: “این دفعه اول نبوده و احتمال دارد که دفعه آخر نیز نباشد.”

او گفت که دقیقاً نمی داند که این وب سایت از چه موقعی عملکرد خود را از سر می گیرد. البته وب سایت این بانک در کشور های حوزه بالتیک هنوز تحت تاثیر این عمل قرار نگرفته اند.

.

.

منبع: reuters


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر