coinex
راهنمای خرید تکراتو

نظرسنجی/ آیا فکر می کنید بلک بری باید منحصراً روی اندروید کار کند؟

کمپانی بلک بری که در چند سال اخیر به سوی له شدن در زیر پای غول های سازنده گوشی های هوشمند در حال حرکت بود در نهایت تصمیم گرفت به پلتفرم محبوب اندروید روی آورده و دستگاهی تولید نماید که در عین حالی که کمی از سیاست هایش دور می باشد اما با آن ها غریبه هم نیست، به طوری که در این گوشی نیز، شاهد امنیت زبانزد و کیبورد فیزیکی بلک بری هستیم.

کمپانی بلک بری که در چند سال اخیر به سوی له شدن در زیر پای غول های سازنده گوشی های هوشمند در حال حرکت بود در نهایت تصمیم گرفت به پلتفرم محبوب اندروید روی آورده و دستگاهی تولید نماید که در عین حالی که کمی از سیاست هایش دور می باشد اما با آن ها غریبه هم نیست، به طوری که در این گوشی نیز، شاهد امنیت زبانزد و کیبورد فیزیکی بلک بری هستیم.

اگر بررسی ما در رابطه بلک بری پریو را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که این گوشی بسیاری از پارامترهای یک پرچمدار قوی را داشته و می تواند با سایر پرچمداران هم عصر خود به رقابتی پایاپای بپردازد. این شروعی خوب برای کمپانی بلک بری می باشد اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا آن ها همچنان می خواهند فعالیت های خود را بر روی پلتفرم گوگل ادامه دهند؟ این همان سوالی بود که وب سایت فون آرنا از کاربران پرسیده شد و حال ما نیز بر اساس آن نظر سنجی، به بررسی این موضوع می پردازیم.

در این نظرسنجی که بیش از هزار نفر در آن شرکت کرده بودند پاسخ های جالبی داده شده بود که بررسی آن خالی از لطف نیست. حدوداً 55 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند نظرشان این بود که بلک بری قطعا باید تمام تمرکز خود را بر روی این پلتفرم گذاشته و سیستم عامل بلک بری خود را به دست فراموشی بسپارد. این در حالی است که حدوداً 41 درصد نیز به این موضوع اشاره کرده بودند که بلک بری باید بر روی هر دوی این سیستم عامل ها کار کرده و تمرکز خود را بر روی آن ها تقسیم نماید. این حرف در نگاه اول شاید بسیار منطقی و خوب بیاید؛ سیستم عامل خود بلک بری برای استفاده های شرکت و سازمانی و سیستم عامل محبوب اندروید نیز برای رضایت حجم عظیمی از مشتریان. اما فکر نمی کنم که این، پیشنهادی مناسب برای شرکت بلک بری باشد. شرایط مالی و اقتصادی بلک بری در حال حاضر به گونه ایست که کوچکترین اشتباهشان می تواند باعث شود تا فقط خاطره ای از نام این کمپانی معروف کانادایی باقی بماند. این شرایط مالی به پیکره بلک بری فشار آوردده و این شرکت در حال حاضر توان تمرکز بر روی دو پلتفرم مختلف را ندارد.

در این نظرسنجی که بیش از هزار نفر در آن شرکت کرده بودند پاسخ های جالبی داده شده بود که بررسی آن خالی از لطف نیست. حدوداً 55 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند نظرشان این بود که بلک بری قطعا باید تمام تمرکز خود را بر روی این پلتفرم گذاشته و سیستم عامل بلک بری خود را به دست فراموشی بسپارد.

باقی رای ها که حدوداً 4.4 درصد از رای دهندگان را تشکیل می داد، به هیچ عنوان از اقدام اخیر این کمپانی راضی نبوده و کاملا نظرشان مخالف دسته اول بود. این گروه که ما به آن ها تندروهای بلک بری می گوییم، باورشان این می باشد که رفتن بلک بری به سمت اندروید، یک تصمیم احمقانه بوده است. شاید حق با آن ها باشد! اصولاً طرفداران یک شرکت، تغییرات ناگهانی در سیاست های یک شرکت را به سختی می پذیرند ولی باید به این نکته اشاره کرد که در بازار اشباع شده پلتفرم گوشی های هوشمند، جا انداختنِ پلتفرمی که حمایت کننده قدرتمندی نداشته باشد محکوم به شکست خواهد بود.

با تمامی این تفاصیر به نظر می رسد اکثر طرفداران بلک بری نیز با این موافق هستند که این شرکت بر روی پلت فرم اندروید کار کند؛ حال با تمام تمرکز خود (55 درصد) و حال با نیمی از تمرکز خود (41 درصد).

مسلماً شرکت بلک بری از برنامه هایش بهتر از هر تحلیل گر و طرفداری اطلاع دارد، پس تنها می توان امیدوار بود که این شرکت در آینده نیز تصمیماتی بگیرد که به رشد و استحکامش کمک نماید؛ زیرا مسلماً مانند بسیاری از شرکت های بزرگ و قدیمی، خیلی ها با گوشی های آن خاطره داشته و دوست دارند تا دوباره شاهد اوج گیری این شرکت باشند.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر