;
coinex

سریع ترین خودروی اسپورت جهان ؛ کانسپت فراری F80 پرنسینگ پونی

لا فراری (LaFerrari) با مهندسی اعجاب انگیز و آینده نگرانه خود طوفانی را در جهان برپا کرد و منجر به فهماندن این موضوع شد که چرا فراری در بالاترین مکان تولیدات خودرو قرار گرفته است. فراری تصمیم گرفت هوادارانش را برای دیدن جزئیات کانسپت F80 جدید خود منتظر نگذارد. رقابت در سراسر جهان بر سر سریع ترین ماشینهای اسپورت گرم است و فراری با این طراحی مفهومی منحصر بفرد و عملکرد بالا، دست و پای رقبایش را به لرزه درآورد.

لا فراری (LaFerrari) با مهندسی اعجاب انگیز و آینده نگرانه خود طوفانی را در جهان برپا کرد و منجر به فهماندن این موضوع شد که چرا فراری در بالاترین مکان تولیدات خودرو قرار گرفته است. فراری تصمیم گرفت هوادارانش را برای دیدن جزئیات کانسپت F80 جدید خود منتظر نگذارد. رقابت در سراسر جهان بر سر سریع ترین ماشینهای اسپورت گرم است و فراری با این طراحی مفهومی منحصر بفرد و عملکرد بالا، دست و پای رقبایش را به لرزه درآورد. برای سالها بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) با سرعت بالا و قدرت عجیب خود، جهان را تحت سلطه خود داشت. اما با این مدل جدید نوظهور سلطنت ویرون به اتمام رسید و رکورد سرعت آن شکسته شد.

فراری F80 2015، در حال حاضر یک طرح مفهومی است. بسیاری از کارشناسان و علاقمندان آنرا خودری بسیار جذابی می دانند و اگر فراری تصمیم داشته باشد که این مدل را جایگزین لافراری کند باید به این کمپانی بابت چنین طراحی اعجاب انگیزی آفرین گفت. آخرین مدل کانسپت فراری با گل سر سبد تکنولوژی این شرکت یعنی سیستم هیبریدی KERS که مخفف kinetic energy recovery system (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می باشد جفت شده است. تشنگی فراری برای تولید محصولات شیک و ماشین های اسپورت با عملکرد بالا، مسلما با این وسیله نقلیه 1200 اسب بخاری نشان داده شده است.

برای سالها بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) با سرعت بالا و قدرت عجیب خود، جهان را تحت سلطه خود داشت. اما با این مدل جدید نوظهور سلطنت ویرون به اتمام رسید و رکورد سرعت آن شکسته شد.  فراری F80 2015، در حال حاضر یک طرح مفهومی است. بسیاری از کارشناسان و علاقمندان آنرا خودری بسیار جذابی می دانند و اگر فراری تصمیم داشته باشد که این مدل را جایگزین لافراری کند باید به این کمپانی بابت چنین طراحی اعجاب انگیزی آفرین گفت.

کانسپ F80 توسط آدریانو ریلی (Adriano Raeli) طراحی و خلق شده است. مشابه لافراری (LaFerrari) و انزو (Enzo)، بسیاری از نشانه های طراحی مدل های قبلی، علی الخصوص بینی نوک تیز و طرح عقب سلطه جو و بلند آن اقتباسی از آن ها است. به اینجا نیز ختم نمی شود، زیرا این شیک پوش با وقار، با قدرتی هیولا وار نیز خود نمایی می کند. با بررسی قلب این خودرو در زیر کاپوت، می توان دید فراری موتور V12 خود در مدل لافراری را زمین گذاشته و یک موتور توربو دو قلوی V8 را که با تکنولوژی KERS جفت شده است را به جای آن، به عنوان قلب تپنده مدل F80 بکار گرفته است. این کمپانی تاکید کرد که اگر چه این موتور اساسا کوچکتر است اما به هیچ عنوان به این معنی نخواهد بود که قدرت کمتری نیز خواهد داشت.

برای بررسی جزئیات بیشتر باید گفت فراری F80، از یک موتور 900 اسب بخاری V12 قدرت می گیرد و هنگامی که سیستم KERS در کنار آن بکار گرفته می شود مجموع قدرت آن را به 1200 اسب بخار افزایش می دهد. اگر این پرنسینگ پونی (Prancing Pony) به مرز تولید برسد، به راحتی می تواند ظرف مدت 2.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت حیرت انگیز 310 مایل بر ساعت (499 کیلومتر بر ساعت) را رقم بزند. کانسپت فراری F80، این سرعت را بدلیل ترکیبی از تکنولوژی های پیشرفته در آن به راحتی می تواند بدست آورد.

سایر عکس های کانسپت فراری F80 پرنسینگ پونی را در ادامه مشاهده می کنید:

آخرین مدل کانسپت فراری با گل سر سبد تکنولوژی این شرکت یعنی سیستم هیبریدی KERS که مخفف kinetic energy recovery system (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می باشد جفت شده است. تشنگی فراری برای تولید محصولات شیک و ماشین های اسپورت با عملکرد بالا، مسلما با این وسیله نقلیه 1200 اسب بخاری نشان داده شده است.

کانسپ F80 توسط آدریانو ریلی (Adriano Raeli) طراحی و خلق شده است. مشابه لافراری (LaFerrari) و انزو (Enzo)، بسیاری از نشانه های طراحی مدل های قبلی، علی الخصوص بینی نوک تیز و طرح عقب سلطه جو و بلند آن اقتباسی از آن ها است. به اینجا نیز ختم نمی شود، زیرا این شیک پوش با وقار، با قدرتی هیولا وار نیز خود نمایی می کند.

با بررسی قلب این خودرو در زیر کاپوت، می توان دید فراری موتور V12 خود در مدل لافراری را زمین گذاشته و یک موتور توربو دو قلوی V8 را که با تکنولوژی KERS جفت شده است را به جای آن، به عنوان قلب تپنده مدل F80 بکار گرفته است. این کمپانی تاکید کرد که اگر چه این موتور اساسا کوچکتر است اما به هیچ عنوان به این معنی نخواهد بود که قدرت کمتری نیز خواهد داشت.

برای بررسی جزئیات بیشتر باید گفت فراری F80، از یک موتور 900 اسب بخاری V12 قدرت می گیرد و هنگامی که سیستم KERS در کنار آن بکار گرفته می شود مجموع قدرت آن را به 1200 اسب بخار افزایش می دهد. اگر این پرنسینگ پونی (Prancing Pony) به مرز تولید برسد، به راحتی می تواند ظرف مدت 2.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت حیرت انگیز 310 مایل بر ساعت (499 کیلومتر بر ساعت) را رقم بزند. کانسپت فراری F80، این سرعت را بدلیل ترکیبی از تکنولوژی های پیشرفته در آن به راحتی می تواند بدست آورد.

.

.

منبع: gearheads


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر