;
coinex

مقایسه دو گوشی مقرون به صرفه ؛ Ecco E04 و Cubot X17

بسیاری از ما به خرید گوشی های هوشمند علاقه داریم و البته شاید بسیاری نیز توانایی خرید گوشی هایی گران قیمت و پرچمدار را نداشته باشیم. گذشته از این موارد، همگی ما می خواهیم امکاناتی که یک گوشی هوشمند در اختیارمان می گذارد به نسبت هزینه ای که برای خرید آن متحمل می شویم، بیارزد و ارزش خریدش را داشته باشد.

بسیاری از ما به خرید گوشی های هوشمند علاقه داریم و البته شاید بسیاری نیز توانایی خرید گوشی هایی گران قیمت و پرچمدار را نداشته باشیم. گذشته از این موارد، همگی ما می خواهیم امکاناتی که یک گوشی هوشمند در اختیارمان می گذارد به نسبت هزینه ای که برای خرید آن متحمل می شویم، بیارزد و ارزش خریدش را داشته باشد.

حال خبر خوبی برای شما داریم. در ادامه قصد داریم دو گوشی هوشمند با امکانات مناسب اما به شدت مقرون به صرفه را به شما معرفی کنیم، پس چند دقیقه آتی خود را با تکرا سپری نمایید.

دیگر می توان گفت برای اینکه یک موبایل را بتوان در رده موبایل های هوشمند امروزی قرار داد، باید یک سری از ویژگی های برجسته و قابل قبول را داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ظرفیت حافظه رم، پردازنده و باتری اشاره کرد (البته باید خاطر نشان کنم که در چند سال اخیر به دلیل محبوبیت بیش از حد عکس های سلفی و تبدیل شدن آن به نیازهای اولیه هر فرد!، دوربین نیز یکی از پارامتر های مهم در گوشی های هوشمند به حساب می آید).

با تمام این تفاسیر، شاید نتوان موبایلی پیدا کرد که هم تمامی این امکانات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد و هم قیمتی برابر با ظرفیت جیبمان داشته باشد اما باید به شما بگویم شرکت های جویای نام چینی این کار را نیز برایمان ساده کرده اند. اگر به دنبال گوشی های برند و نام آشنا می گردید باید به شما گفت از خواندن ادامه این مطلب دست بکشید! اما اگر به دنبال گوشی هایی با امکانات و قیمت مناسب هستید، خوب جایی آمده اید.

جنگی که امروز شاهد آن هستیم، جنگی تقریباً پایاپای بین گوشی های چینی Ecco E04 و Cubot X17 می باشد (در تصویر بالا: گوشی سمت راست Cubot X17 و گوشی سمت چپ Ecco E04 می باشد).

حال به اصل مطلب بپردازیم. گوشی Ecco E04 صفحه نمایشی 5.5 اینچی از نوع IPS داشته و رزولوشنی فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) ارائه می دهد و این در حالی است که Cubot X17 با داشتن همین رزولوشن (1920 در 1080)، صفحه نمایشی 5 اینچی دارد.

گوشی Ecco E04 (اکو E04)

اگر بخواهیم مشخصات سخت افزاری این دو گوشی را بررسی کنیم شاید کفه ترازو کمی به سمت Ecco E04 پایین بیاید. این گوشی از چیپست 64 بیتی MT6753 مدیاتک بهره می برد که پردازنده ای 8 هسته ای با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز داشته و پردازنده گرافیکی آن Mali-T720 می باشد. اما گوشی Cubot X17 از چیپست 64 بیتی MT6735 مدیاتک با پردازنده 4 هسته ای و همان سرعت کلاک و پردازنده گرافیکی بهره برده است. لازم به ذکر است که این دو گوشی، رم قابل توجه 3 گیگابایتی داشته و حافظه داخلیشان 16 گیگابایت می باشد – که البته طبق معمول می توانید با استفاده از یک میکرو اس دی، این ظرفیت را افزایش دهید.

حال به سراغ دوربین این دو گوشی می آییم. گوشی اکو E04 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی خود بهره می برد و این در حالی است که کوبات X17 دوربینی 13 مگاپیکسلی (که به 16 مگاپیکسل درون یابی می شود) در پشت و دوربینی 5 مگاپیکسلی (که به 8 مگاپیکسل درون یابی می شود) در جلوی خود دارد.

گوشی Cubot X17 (کوبات X17)

درست همانند رم و حافظه داخلی، سیستم عاملی که بر روی این دو گوشی اجرا می شود و همچنین قابلیت های ارتباطاتیشان نیز یکسان است. سیستم عامل این دو گوشی، اکو E04 و کوبات X17، اندروید 5.1 لالی پاپ بوده و هر دوی آن ها شبکه های GSM، WCDMA و FDD-LTE را پشتیبانی می کنند.

در انتها نیز نگاهی به باتری های این دو گوشی می اندازیم. اکو E04 انرژی خود را از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند، در حالی که کوبات X17 دارای یک باتری 2500 میلی آمپر ساعتی است.

تا بدین جا مشخصات این دو گوشی را بررسی کردیم و دیدیم که بسیاری از پارامترهای یک موبایل مناسب را به همراه دارند، اما باید بدانید مهم ترین ویژگی آن ها قیمت باور نکردنیشان می باشد. وب سایت گیربست که همواره با پیشنهادهای خود همه را شگفت زده می کند، در وب سایت خود گوشی اکو E04 را با قیمت 136.99 دلار (حدوداً 480 هزار تومان، با دلار 3500 تومانی) و گوشی کوبات X17 را نیز با قیمت 169.99 دلار (حدوداً 595 هزار تومان) به فروش می رساند. البته اگر به این وب سایت مراجعه کردید، از پیشنهادهای عجیب و غریب آن زیاد هم تعجب نکنید، امروز 11 نوامبر یا همان 11.11 می باشد که با عنوان ” روز مجردها ” شناخته می شود و فروشگاه ها و خرده فروشی های آنلاین نیز به همین دلیل این روز را جشن می گیرند و کاربران خود را با پیشنهاداتی شگفت انگیز، هیجان زده می کنند. این روز تبدیل به بزرگ ترین روز خرید آنلاین در جهان شده است.

.

.

تهیه و گردآوری: تکرا


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر