;
coinex

هوآوی یک باتری اختراع کرده که 10 برابر سریع تر شارژ می شود

هوآوی یک باتری اختراع کرده که 10 برابر سریع تر شارژ می شود

هوآوی – این سازنده تلفن چینی – ممکن است مشکل شارژ باتری که یکی از مشکلاتی است که سازندگان و کاربران را به ستوه آورده، حل کند. این شرکت در سخنرانی خود در همایش باتری 56 ژاپن، یک باتری جدید را نشان داده است که می تواند 10 برابر سریع تر از آنهایی که استفاده می شوند، شارژ شود.

به عنوان مثال، نشان داده شد که یک باتری 600 میلی آمپر ساعتی، در عرض دو دقیقه تا 68٪ و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در عرض 5 دقیقه تا 48٪ شارژ می شود.
راهی که آنها مشغول کار بر روی آن می باشند، با استفاده از هترواتم و اتصال آنها به مولکول گرافیت در آند است که پس از آن به عنوان یک کاتالیزور برای انتقال لیتیوم از طریق پیوندهای کربنی عمل می کند.
نتیجه ی آن است که انرژی می تواند سریع تر و بدون اتلاف چگالی انرژی (و در نتیجه ظرفیت باتری) یا صدمه زدن به عمر باتری منتقل شود.
در یک مصاحبه مطبوعاتی، این شرکت پیش بینی کرد که “این دستیابی به موفقیت در باتری های شارژ سریع به یک انقلاب جدید در دستگاه های الکترونیکی منجر می شود، به خصوص در مورد تلفن های همراه، وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه های پوشیدنی، و پاور بانک ها که با زندگی ما عجین شده اند.”
“به زودی، همه ما قادر خواهیم بود تا در مدت زمان لازم برای نوشیدن یک قهوه باتری های خود را کاملا شارژ کنیم!”
البته ما تا وقتی که این تنکنولوژی و ادعا های مربوط به ان را در دنیای واقعی نبینیم باور نمی کنیم ولی به هر حال با گزارشات موجود، از هوآوی انتظار می رود تا خبر های خوبی در این زمینه به ارمغان آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر