;
coinex

هوآوی بزرگترین برنده و لنوو بزرگترین بازنده در فصل سوم 2015

هوآوی بزگترین برنده و لنوو بزرگترین بازنده در فصل سوم 2015

آخرین اخبار منتشر شده از Gartner نشان می دهد که در بازه ی زمانی جولای تا سپتامبر، هوآوی بزرگترین برنده ی بازار جهانی گوشی های هوشمند بوده و این در حالی است که لنوو/ موتورولا بزرگترین بازنده ی این رقابت است. این نتایج نشان می دهد که سامسونگ با فروش 83.6 میلیون فروش در طول این 3 ماه توانست 23.7 درصد از فروش کل بازار را به خود اختصاص دهد. اگر چه سامسونگ نسبت به مدت مشابه در سال پیش 11 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده، اما سهم فروش آن 0.2 درصد نسبت به پارسال افت پیدا کرده است. این افت به این دلیل رخ داده که میزان کل گوشی های هوشمند فروش رفته نسبت به 3 ماهه ی مشابه پارسال 15.5 درصد رشد داشته و به رقم 352.8 میلیون رسیده است.

اما در رده ی دوم این رده بندی اپل قرار دارد که با فروش 46.1 میلیون دستگاه آیفون و افزایش فروش 8 میلیون دستگاه، توانسته 13.1 درصد سهم فروش بازار را به خود اختصاص دهد و نسبت به بازه مشابه در سال گذشته 0.6 درصد رشد داشته باشد.
اما همان طور که در ابتدای این مقاله ذکر شده هوآوی بیشترین رشد را داشته و با افزایش 2.5 درصدی 7.7 درصد کل فروش بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت سال گذشته و در همین بازه 16 میلیون دستگاه را به فروش رساند و این در حالی است که امسال با رشدی 71 درصدی توانست 27.3 میلیون گوشی هوشمند را بفروشد.
لنوو/موتورولا بیشترین افت را در این بین داشته و از 21.3 میلیون فروش گوشی هوشمند در 3 ماهه سوم سال گذشته به 17.4 میلیون رسید و این باعث کاهش 2.1 درصدی سهم لنوو در بازار شده که در واقع از 7 به 4.9 درصد تنزل پیدا کرده است. در جایگاه بعدی این لیست شیائومی قرار می گیرد که علی رغم معرفی نکردن پرچمدار جایگزین برای گوشی می 4، توانست 1.4 میلیون دستگاه بیشتر نسبت به سال کذشته به فروش برساند. اما با این وجود نسبت به سال گذشته سهم این شرکت 0.3 درصد کاهش پیدا کرده است.
اما با در نظر گرفتن کلیه ی دستگاه ها (و نه فقط گوشی های هوشمند) شاهد این خواهیم بود که سامسونگ 21.6 درصد و اپل 9.6 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. مایکروسافت با 6.3 درصد در جایگاه سوم  و هوآوی و ال جی در رده های بعدی قرار دارند.
در زمینه ی سیستم عامل نیز هر دوی اندروید و iOS سهم خود را از ویندوز فون و بلک بری گرفته اند. اندورید با 84.7 درصد همچنان محبوب ترین سیستم عامل جهان است و iOS اپل نیز با اختصاص 13.1 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. سهم ویندوز فون و مایکروسافت از بازار تنها 1.7 درصد است که 1.3 درصد هم افت داشته اند. در این میان بلک بری با 0.5 درصد کاهش به 0.3 سهم بازار رسیده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر