;
coinex

گوگل، عرضه ی نسخه ی بروز شده ی اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را آغاز می کند

نسخه ی بروز شده ی اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو. گوگل، عرضه ی نسخه ی بروز شده ی اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را آغاز می کند

بنا به گزارش های اخیر، دریافت نسخه ی بروزشده ی اندروید 6.0.1 مارشمالو برای دارندگان یک سری از گوشی های هوشمند اندروید وان (Android One) آغاز شده است. همانطور که می دانید، گوشی های اندروید وان به طور عمده در بازارهای در حال توسعه (توسط شرکت های محلی) فروخته می شوند. بنابراین، جای تعجبی نیست که اولین گوشی هوشمندی که اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را دریافت می کند، چری موبایل جی وان (Chearry Mobile G1) – دستگاهی که در فیلیپین در دسترس است- باشد.

اگر بخواهیم مختصری راجع به اندروید وان بگوییم می توان به این صورت بیان کرد که پروژه ی اندروید وان گوگل سال گذشته با اهدافی از جمله ارائه ی دستگاه های اندرویدی با استانداردهای بالا و قیمت پایین در بازارهای در حال توسعه، آغاز به کار کرد.

دقیقا مشخص نیست که این نسخه  از اندروید مارشمالو چه چیزهایی ارائه دهد اما قطعا یک بروزرسانی جزئی نمی تواند باشد و به احتمال زیاد شامل رفع باگ می شود. چیزی  که می توانیم بگوییم این است که با توجه به اینکه پچ امنیتی نوامبر بدون هیچ تغییری در شماره ی نسخه ی اندروید (همه ی دستگاه های اخیر نکسوس از جمله مدل های جدید نکسوس 5X و نکسوس 6P هنوز هم اندروید ۶.۰ را اجرا می کنند) منتشر شده است، این موضوع بروزرسانی جدید، به بروزرسانی های ماهانه ی گوگل مربوط نمی باشد.

توسعه دهنده ی HTC ROM اعلام کرده است که گوگل قصد دارد پس از نسخه ی ۶.۰.۱، اندروید ۶.۱ مارشمالو را عرضه کند، هرچند که به نظر می رسد که این انتشار، اوایل سال بعدی انجام شود. نیازی هم به گفتن نیست که بروزرسانی به اندروید ۶.۱ مسلما خیلی مهم تر از اندروید ۶.۰.۱ می باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر