;
coinex

LM Gateway: دو برج، دو پل، یک پروژه ی دیوانه کننده

LM Gateway.  این پروژه ی غیر معمولی شامل مخلوطی از دو برج که توسط تعدادی پل به یکدیگر متصل می شوند و به افراد این امکان را می دهند که از یک منطقه ی واقع در کپنهاگ هاربر به منطقه ی دیگر میانبر بزنند.

پروژه ی عظیم LM Gateway شاید در نگاه اول برای شما آشنا به نظر برسد چرا که این پروژه در رقابت های معماری سال ۲۰۰۸ برنده ی جایزه شد اما به دلیل رکود اقتصادی به تعویق افتاد. استیون هال، معمار این پروژه در نهایت برای ساخت آن اقدامات لازم را به عمل آورد. این پروژه ی غیر معمولی شامل مخلوطی از دو برج که توسط تعدادی پل به یکدیگر متصل می شوند و به افراد این امکان را می دهند که از یک منطقه ی واقع در کپنهاگ هاربر به منطقه ی دیگر میانبر بزنند.

در واقع یکی از این دو برج در اسکله ی Langelinie بندر کپنهاگ واقع شده است و دیگری هم بر روی اسکله ی Marmormolen قرار گرفته است.

هر دو برج، طراحی پایداری به نمایش می گذارند از جمله اینکه یک صفحه ی خورشیدی ساخته شده از پانل های فتوولتائیک، یک سیستم گرمایش و سرمایشی مبتنی بر آب دریا و یک طرحی که حداکثر تهویه و نور طبیعی را متضمن می شود، ارائه می دهد. توربین های بادی نیز برق این ناحیه را تامین می کنند. بدیهی است که این پل ها هستند که با طراحی مبتکرانه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است، این برج ها را به یکدیگر متصل می کنند و آنها را نگه می دارند.

این معمار اینگونه توضیح می دهد که : هر برج، پل کابلی مستقر در اسکله ی خود را حمل می کند که یک گذرگاه عمومی بین این دو ستون محسوب می شود. این پل 165 متری در ارتفاع 65 متری از سطح آب می باشد و به این ترتیب برای عبور کشتی ها مشکل ساز نخواهد شد. با توجه به هندسه ی سایت، این پل به صورت زاویه دار می باشد.
همچنین هر پل، یک آسانسور عمومی به نمایش می گذارد و بنابراین هرکسی که مایل است از سمت Langelinie به سمت Marmormolen برود، به سادگی می تواند از طریق این آسانسور به روی پل برود و از آنجا هم از روی این پل عبور کند. وب سایت های محلی Copenhagenize گزارش می دهند که این پل و آسانسور نه تنها برای عابران بلکه برای دوچرخه سواران هم قابل استفاده می باشد.
همچنین این وب سایت اشاره می کند که این پل ها به سیاست مربوط به نقل و انتقالات این ناحیه کمک می کند. در حقیقت فاصله ی هر اقامتگاه در Copenhagen تا امکانات حمل و نقل عمومی حدود 500 متر می باشد و بنابراین، کسانی که در برج های Langelini هستند، بدون استفاده از این پل ها مجبورند که مسافت زیاد و پر زحمتی را برای رسیدن به نزدیکترین ایستگاه های قطار طی کنند. به وضوح با عملی کردن این پروژه، تحولی در حمل و نقل عمومی به منظور دسترسی آسان به آنها ایجاد می شود.
هیچ صحبتی درباره ی بودجه ی این پروژه به میان نیامده است اما انتظار می رود که مراحل ساخت و ساز از اواخر 2016 تا اوایل 2017 صورت گیرد.

در واقع یکی از این دو برج در اسکله ی Langelinie بندر کپنهاگ واقع شده است و دیگری هم بر روی اسکله ی Marmormolen قرار گرفته است.

این پل 165 متری در ارتفاع 65 متری از سطح آب می باشد و به این ترتیب برای عبور کشتی ها به مشکلی بر نخواهند خورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر