;
coinex

آسمان خراشی باریک اندام در منهتن با باغچه های خصوصی خود دلفریبی می کند

آسمان خراشی باریک اندام در منهتن. آسمان خراشی باریک اندام در منهتن با باغچه های خصوصی خود دلفریبی می کند

در دنیای طراحی آسمان خراش ها، باریک بودن ساختمان قطعا یکی از مهم ترین وجوه معماری محسوب می شود و تا کنون چندین برج مسکونی مجلل باریک برای منهتن ارائه شده است. با این حال، خیابان ۴۴ ام شرقی ODA New York با اقتدار از رقبای خود در ساختمان های لوکس پیشی گرفته است چرا که در حال ارائه ی ساختمانی مسکونی و لوکس می باشد که در طبقات بالای آن باغچه های زیبا طراحی شده است.

خیابن ۴۴ ام شرقی بین ساختمان های بارزی از جمله کرایسلر، برج ترامپ و مقر سازمان ملل متحدد واقع شده است. این ساختمان در مجموع دارای ۴۱ طبقه و ۴۴ واحد می باشد و دارای پاگردهایی به ابعاد ۱۴.۶ در ۱۹ متری است.

قسمت های پایینی این برج، ناگسستنی هستند اما  قسمت های فوقانی آن از یکدیگر جدا می شوند بدین صورت که بالای هر دو طبقه (البته دقیقا به ای ترتیب هم نمی باشد)، یک تراس به ارتفاع ۴.۸۷ متری را شاهد خواهیم بود که مساحت آن ۲۶۰ متر مربع می باشد. هر طبقه ای که برای باغچه طراحی شده است به دو نیمه تقسیم می شود، یک قسمت از آن راه پله ای برای طبقات بالایی ساختمان و یک قسمت دارای راه پله ای برای طبقات پایینی ساختمان می باشد و بدین ترتیب هربخش از این برج دارای باغ اختصاصی خود می باشند.

اران چن، موسس و مدیر اجرایی ODA نیویورک، درباره ی طراحی این برج می گوید: با کشیدن این ساختمان به صورت عمودی (فراتر از برنامه ی اصلی خود) توانستیم گپ هایی به ارتفاع ۴.۸۷ متر، بین هر دو طبقه از آن ایجاد کنیم.

این باغچه هایی که برای این گپ ها طراحی شده است، نور زیاد و هوای تازه ای را برای ساکنان این ساختمان فراهم می کند و علاوه بر آن یک منظره ی دلخواهی  از اسکای لاین معروف منهتن در دسترس قرار می دهد. اما سوالی که ذهن خود من را به شخصه درگیر کرده این است که آیا این ساختمان با این بخش اعظمی از آن باز است، می تواند در برابر تندباد ها مقاوم باشد و کسانی که در این مواقع در این محوطه ی باز هستند، را خطری تهدید نمی کند؟

ODA New York احتمالا توانسته این نگرانی ها را به خوبی پاسخگو باشد چرا که قرار است این آسمان خراش در ماه آوریل و یا می سال آینده شروع به ساخت و ساز نماید. این پروژه توسط Triangle Assets توسعه یافته است.

east-44-oda-new-york-9

خیابن ۴۴ ام شرقی بین ساختمان های بارزی از جمله کرایسلر، برج ترامپ و مقر سازمان ملل متحدد واقع شده است.

یک تراس به ارتفاع ۴.۸۷ متری را شاهد خواهیم بود که مساحت آن ۲۶۰ متر مربع می باشد.

خیابان ۴۴ ام شرقی ODA New York با اقتدار از رقبای خود در ساختمان های لوکس پیشی گرفته است

با کشیدن این ساختمان به صورت عمودی (فراتر از برنامه ی اصلی خود) توانستیم گپ هایی به ارتفاع ۴.۸۷ متر، بین هر دو طبقه از آن ایجاد کنیم.

این باغچه هایی که برای این گپ ها طراحی شده است، نور زیاد و هوای تازه ای را برای ساکنان این ساختمان فراهم می کند و علاوه بر آن یک منظره ی دلخواهی  از اسکای لاین معروف منهتن در دسترس قرار می دهد

هر طبقه ای که برای باغچه طراحی شده است به دو نیمه تقسیم می شود، یک قسمت از آن راه پله ای برای طبقات بالایی ساختمان و یک قسمت دارای راه پله ای برای طبقات پایینی ساختمان می باشد

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: oda-architecture


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر