;
coinex

آیا برنامه های اندرویدی نیز داده های پنهانی غیر ضروری ارسال می کنند؟

برنامه های اندرویدی. بسیاری از برنامه های اندرویدی شما داده های پنهانی غیر ضروری ارسال می کنند

محققان MIT دریافتند که بیشترین داده های پنهان منتقل شده از طریق ۵۰۰ تا از محبوبترین برنامه های اندرویدی رایگان گوشی های اندرویدی صورت می گیرد.

به طور مثال برنامه ی وال مارت (Walmart) به کاربران این امکان را می دهد که بارکدهای محصولات موجود در قفسه های فروشگاه وال‌مارت را اسکن کنند، اما هرباری که این کار را انجام می دهید در حقیقت با ای بی (eBay) صحبت می کنید و اطلاعاتی را به یک سرور که به نظر می رسد با ای‌بی بی ارتباط باشد، ارسال می کنید و این شرایط با قطع اتصال تغییر نمی کند. از۴۷ برنامه ای که MIT برای اثبات، اصلاح کرد، ۳۰ تای آنها از نسخه های رسمی غیر قابل تشخیص و بقیه هم تنها نسخه هایی جزئی بودند.

این بدان معنی نیست که خود این دیتا مشکوک است یا اینکه این موضوع زیر نظر خود اندروید است. در حقیقت نیمی ازاین ارتباطات “پنهان” به وسیله ی بسته های آنالیتیک استاندارد اندرویدی آغاز به کار می کنند که آمار الگوهای مصرف و عملکردی برنامه را گزارش می کنند و برای بهبود برنامه های کاربردی به توسعه دهندگان کمک می کنند و به آی او اس و دیگر پلتفرم ها ارائه می شوند. برخی از آنها هم مانند کانتنت جالب برای کمک به اجرای برنامه به طور موثرتر می باشند به نحوی  که اگر شما در حالت آفلاین بودید، این برنامه در حال کار باقی بماند. بیشتر نگرانی در این باره است که مشخص نیست که این عناوین با این ارتباطات در حال انجام چه کاری هستند. با اینکه احتمالا این فعالیت ها بی خطر هستند اما نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مثلا یک توسعه دهنده ی برنامه ی کم دقت، اطلاعات شما را بدون هیچ دلیلی در معرض خطر قرار دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر