;
coinex

اموجی ها به طور کامل راه استفاده از ایمیل را تغییر داده اند

اموجی ها به طور کامل راه استفاده از ایمیل را تغییر داده اند

در حالی که پیام کوتاه و برنامه های پیام رسانی چند میلیارد دلاری به قلمرو ایمیل راه یافتند این فن آوری 44 ساله هنوز هم بسیار در حال تحول است و این تحول با توجه به مطالعه ی جدید شرکت Adobe، با تاخت و تاز شکلک ها همراه می باشد.
زمانی که محققان بیش از 400 کارمند بزرگتر از 18 سال ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند یک سوم کارکنان گفتند که در هنگام برقراری ارتباط از طریق ایمیل با سرپرست یا مدیر ارشد خود از شکلک استفاده می کنند.
این روز ها عمر ایمیل های متشکل از لغات به سرعت رو به پایان است. اخیرا به جای کلمات از شکلک های پویای جدید برای ارسال پیام حتی بین مافوق و زیردستان برای گفتگوی روزمره، تبادل نظر، برنامه جلسات ، انتقاد اشتباهات، و غیره استفاده می شود.
به نظر می رسد روند تغییر هویت ایمیل واضح است. زیرا قاعدتا پیام کوتاه از نامه نوشتن راحت تر می باشد. افراد جوان بر روی گوشی های خود اشکال خاصی برای بیان حالت دارند که به استفاده از آنها در پیام ها عادت کرده اند.
ممکن است وسوسه انگیزی این مدل پیام ها باعث خرابی کیفیت مکالمات شود. ولی استیون پینکر دانشمند علوم شناختی هاروارد یادآوری می کند که استفاده از شکلک در مکالمات روزمره در واقع باعث می شود گفتار ما بیشتر موثر شود.
“به طور خاص مثلا آنچه لبخند در انتقال طنز انجام می دهد عمدتا انتقال طنز و یا سبک صحبت نغز گونه است که معمولا در گرفتن یک پیام مهم است چرا که طنز اغلب غیر قابل تشخیص است” شاید زمان تایپ کردن یک جمله برای سپاسگزاری و عدم وجود تاکید های خاص کلامی در آن، فرد را مانند یک ربات بی تفاوت نشان دهد ولی همان پیام با شکلک و علائم مختلف روح تازه ای می گیرد.
لزوما همه کارفرمایان به شکلک گذاری در پیام های خود علاقه ندارند، ولی با این روش می توان محبت بیشتری بین مدیران و کارمندان برقرار کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر