;
coinex

هیچ وقت از یک هکر دشمن نسازید

یک خانواده در ایلینوی سالها مورد آزار یک هکر قرار گرفتند

تصور کنید شخصی در تمام طول روز و شب با تماس های تلفنی شما را به مرگ و به آتش کشیدن منزلتان تهدید کنند. تصور کنید از سراسر دنیا با شما تماس بگیرند به این دلیل که فکر می کنند شما اتومبیل های مجانی تسلا عرضه می کنید. تصور کنید تمام مدت غذای سفارشی تحویل بگیرید بدون اینکه آنها را سفارش داده باشید. یا اینکه پلیس نیمه های شب برای گزارش قتل به منزل شما آمده باشد.
تصور کنید به این دلیل که کسی حساب های کاربری شبکه های اجتماعی شما را هک کرده و جملات منفی نفرت انگیز و توهین آمیزی می نویسد، شغل خود را از دست بدهید.
تمام اینها به خاطر یک هکر 18 ساله ی فنلاندی به نام ژولیوس کیویماکی ، برای خانواده ی استراتر در ایلینوی اتفاق افتاده است.
این هفته، رسانه ی Daily Dot گزارش رفتار توهین آمیز کیویماکی را علیه خانواده استراتر منتشر کرد. این اتفاق مسائل مهمی را روشن می کند مانند اینکه چرا و چگونه حساب مردم هک می شود و تا چه حدی می تواند آثار مخرب روی زندگی افراد داشته باشد.
ماجرا از این قرار است که کیویماکی توسط پسر 20 ساله خانواده ی استراتر ( با نام کاربری Blair “rOOOt” Strater ) تحریک و مرتکب این جرائم می شود. پسر خانواده ی استراتر نیز یک هکر است که سالها پیش کیویماکی را از یک چت روم اخراج کرده و رفتارهای توهین آمیزی نسبت به این نوجوان فنلاندی انجام داده بود. این تنها یک طرف ماجراست، استراتر همچنان به رفتار خصمانه و توهین آمیز خود در وبلاگ کیویماکی و توییر ادامه می دهد و البته کیویماکی با شوخی و چند هک پاسخ رفتارهای او را می دهد.
این شاید یک درس برای روش تربیت باشد که باید مراقب رفتار فرزندانتان در فضای مجازی باشید. اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. این خانواده تحت تاثیر این رفتارها قرار داشت و اکثر آنها مربوط به تماس با پلیس و گزارش گروگان گیری و قتل می شد.
کیویماکی یک هکر ساده نیست، او بیشتر عمر خود را صرف هک کردن کرده است. طبق گزارش BBC او به سرقت هویت و کارتهای اعتباری ، همچنین همکاری در یک طرح پولشویی محکوم شده است. کیویماکی با کارتهای اعتباری سرقت شده وسائل لوکس و حتی هزینه ی سفر به مکزیک را تهیه کرده بود.
کیویماکی با “دارو دسته ی مارمولک ” (که گروهی از هکرهای جوان از سرتاسر جهان هستند) ، در تهدید هواپیمای آژانس هواپیمایی آمریکایی به بمب گذاری همکاری کرده است. جان اسمدلی مدیر سابق تفریحات آنلاین سونی که شخصا در آن هواپیما حضور داشته است می گوید : “تهدید اعضای گروه محدود به توییت های بمب گذاری بوده است، اما کیویماکی شخصا با آژانس آمریکایی تماس می گرفت.”
اسمدلی به مامور امنیتی، برایان کربز گفت : ” من شخصا تماس های ضبط شده کیویماکی به آژانس هواپیمایی را شنیدم. صدای او را می شناسم چون قبلا هم بااوصحبت کرده ام. من هم مورد آزار او قرار گرفتم ،او اطلاعات شخصی مرا منتشر کرد وحتی قصد داشت ازکارت اعتباری من استفاده کند.مزاحمت های اوتمامی نداشت.”
متاسفانه این منبع خبری موفق به تماس باکیویماکی نشد.

با شنیدن نام ” دارودسته ی مارمولک” احتمالا ماجرای کریسمس سال گذشته را به یاد می آورید. سرورهای بازیهای آنلاین پلی استیشن سونی و Xbox مایکروسافت به دلیل یک سری از باگ های مزاحم که توسط این گروه آزاد شده بود ، مسدود شدند. این اتفاق بسیاری از کاربران را در تعطیلات سال نو عصبانی و مایوس کرد. این دو شرکت 40000 دلار در هر ساعت از قطعی سرورها متضرر شدند. رسانه ی Sky News مصاحبه ای با این گروه ترتیب داد، جالب اینکه کیویماکی به عنوان نماینده آنها پاسخگو بوده است.
او به عنوان یک مجرم 17 ساله در دادگاه فنلاند، به 50700 جرم مرتبط با هک های ” دارودسته ی مارمولک” شناخته شد. کیویکاکی به دو سال حبس تعلیقی و پرداخت جریمه ی 7000 دلاری محکوم شد. اما تمام اینها او را از دسترسی به کامپیوتر منع نکرد و مزاحمتهای او برای خانواده استراتر همچنان ادامه داشت.

طی ایمیلی به Daily Dot اعلام شد که اداره ی تحقیقات ملی فنلاند تحقیقات خود را علیه کیویماکی ادامه می دهد. و با به اتمام رساندن این مراحل، آنها را تحویل مراجع مربوطه خواهد داد. ماجرای خانواده استراتر ثابت می کند که هیچ وقت نباید  از یک هکر دشمن ساخت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر