;
coinex

آیا بیماران دیابتی از تزریق مداوم انسولین رهایی پیدا می کنند؟ این یک پچ هوشمند انسولین است

محققان کارولینای شمالی در حال توسعه یک پچ انسولین هوشمند هستند که بتواند به صورت خودکار سطح قند خون را تشخیص داده و مدیریت کند. آنها امیدوارند که روزی تزریق مداوم دردناک انسولین را برای میلیون ها نفر از بیماران دیابتی منسوخ کنند.

محققان کارولینای شمالی در حال توسعه یک پچ هوشمند انسولین هستند که بتواند به صورت خودکار سطح قند خون را تشخیص داده و مدیریت کند. آنها امیدوارند که روزی تزریق مداوم دردناک انسولین را برای میلیون ها نفر از بیماران دیابتی منسوخ کنند.

این پچ شبیه به یک چسب زخم مربع شکل است که کمی بزرگتر از یک سکه صد تومانی می باشد و سطح آن را شمار زیادی از میکرو سوزن هایی که هریک به اندازه یک مژه می باشد، پوشانده است. این پچ هوشمند با ذخیره کردن انسولین و آنزیم گلوکز می تواند افزایش قند خون را تشخیص دهد. هنگامی که قند خون شخص دیابتی افزایش پیدا می کند این سوزن های کوچک می توانند دوز مورد نیاز انسولین را به سرعت و بدون درد به بدن منتقل کنند.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی پچ هوشمند انسولین را تا کنون فقط بر روی موش ها آزمایش کرده اند. اما این پچ هوشمند نشان داد که قادر است سطح گلوکز خون در یک موش مبتلا به دیابت نوع یک را تا بیش از 9 ساعت کاهش دهد و آنرا متعادل نگاه دارد.

John Buse، مدیر مرکز مراقبت از بیماران دیابتی UNC گفت: “این تکنولوژی فوق العاده و خیلی خیلی هیجان انگیز است. اما فعلا مراحل اولیه خود را سپری می کند و برای آزمایش بر روی انسان باید مراحل زیادی را طی نماید اما اگر این امر تحقق یابد می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.”

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، 350 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند که این عدد همچنان رو به افزایش است. در کشورمان نیز، نزدیک به شش میلیون ایرانی با این بیماری دست به گریبان هستند.

پیشرفت در این فن آوری، کار تکراری و خسته کننده تزریق را برای بیماران دیابتی از بین می برد و خطاهای انسانی را به حداقل می رساند. من دوستانی را داشته ام که از این بیماری رنج می بردند و از نزدیک شاهد رنج آنها بوده ام، امیدوارم این تکنولوژی هر چه سریعتر به سرانجام برسد و راه خود را برای رسیدن به کشور عزیزمان پیدا کند. برای آسایش مردمان این سرزمین بی گمان باید بر لبه تکنولوژی گام برداشت.

.

.

منبع: washingtonpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر