;
coinex

ساخت تراشه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به چه کسی واگذار می شود؟

ساخت تراشه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به چه کسی واگزار می شود؟

پس از به وجود آمدن بحث های بسیار پیرامون اینکه کدام یک از شرکت های سامسونگ و یا TSMC تراشه ی A9 را بهتر و قوی تر ساخته است، اپل این بار ساخت تراشه ی A10 خود را تنها به یک شرکت واگذار خواهد کرد. طبق پیش بینی تحلیل گران احتمال می رود که ساخت 100 درصد تراشه های A10 اپل برای سال آینده به شرکت TSMC واگذار شود. این تراشه قرار است تا در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس استفاده شود.
در ماه اکتبر بود که نتایج بنچمارک ها نشان می داد که تفاوت فاحشی بین تراشه ی A9 ساخت سامسونگ و TSMC وجود دارد. گوشی های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس که به تراشه ی A9 ساخت TSMC مجهز بودند، سریعتر عمل می کردند و همچنین عمر باتری بهتری را به کاربران ارائه می دادند. البته اپل در توجیه این اختلاف گفت که اختلاف عمر باتری بین دو تراشه در بازه ی 2 تا 3 درصد منطقی و قابل قبول است. بعد از اعلام اپل در این باره، تب و تاب این بحث کم شد.
طبق تحلیل های صورت گرفته سامسونگ در سال جاری حدود 60 تا 70 درصد ساخت تراشه های A9 اپل را بر عهده داشت و انتظار می رفت که این نسبت امسال به سود TSMC چرخش پیدا کند و ساخت بیش از 70 درصد این تراشه ها بر عهده ی TSMC باشد.
اما از قرار معلوم سال آینده شرکت TSMC مسئولیت ساخت کل تراشه های A10 اپل را بر عهده بگیرد، که نتیجه ی این امر درآمدی بین 2.2 تا 2.5 میلیارد دلار برای شرکت است.
در همین راستا دیگر منابع و تحلیل گران اعلام کرده اند که TSMC موفق شده است تا ساخت 100 درصد تراشه های A10 را در سال 2016 بر عهده بگیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر