;
coinex

مایکروسافت با عبور از اپل توانست در ماه اکتبر تبلت های بیشتری به فروش برساند

آمار فروش تبلت ها . مایکروسافت با عبور از اپل توانست در ماه اکتبر تبلت های بیشتری به فروش برساند

هر چند که آمار فروش تبلت ها در ماه های گذشته کاهش یافته است، اما آیپد های اپل همچنان در صدر لیست تبلت های پر فروش قرار دارند. تبلت های اپل بعد از معرفی شدن توسط استیو جابز و در ماه های اولیه عرضه شان توانسته بودند 95 درصد فروش بازار را مال خود کنند. اما با گذر زمان تبلت های اندرویدی توانستند این سهم بازار آیپد ها را کاهش دهند.

در 3 ماهه ی اول 2013 سهم بازار آیپد های اپل 40 درصد بود که در مقایسه با 3 ماهه ی اول 2012، با 18 درصد افت مواجه شده بود. 6 ماه بعد نیز این سهم به زیر 30 درصد کاهش یافت. در آن زمان آیپد ها در مواجهه با اولین رقبای خود یعنی تبلت های ارزان اندرویدی دچار افت سهم بازار شدند. اما مدتی بعد اپل با رقیبی شایسته به اسم سرفیس پرو 3 مواجه شد که آن را جزو 25 اختراع برتر سال 2014 می دانستند. چندی پیش نیز شاهد عرضه ی سرفیس پرو 4 توسط مایکروسافت بودیم.

آمار ها نشان می دهند که میزان فروش تبلت های مایکروسافت در آمریکا و در ماه اکتبر بیش از هر کمپانی دیگری بوده است. مایکروسافت در ماه اکتبر با عبور از اپل توانست 45 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که سهم اپل تنها 17 درصد بوده است. آمازون هم توانسته 10 درصد این سهم را به خود اختصاص دهد.

بنا به گزارش دیگر ردموندی ها با میانگین قیمتی 844 دلار گران ترین تبلت ها را می فروشند. تبلت های سرفیس پرو 3 و سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک هیچ کدام ارزان نیستند. برای مثال ورژن 512 گیگابایتی سرفیس بوک قیمتی معادل 2600 دلار دارد. این در حالی است که میانگین قیمت آیپد ها 392 دلار می باشد.

هر چند که در ماه اکتبر مایکروسافت توانست از اپل پیشی گیرد اما آمار مربوط به 12 ماه گذشته همچنان از برتری اپل حکایت دارد. اپل در 12 ماه گذشته 34 درصد میزان فروش بازار در اختیار دارد و مایکروسافت با 17 درصد در رده ی بعدی قرار دارد. بدون شک با ادامه ی این روند خوب توسط مایکروسافت شاهد تغییرات عمده ای در این آمار ظرف 12 ماه آینده، خواهیم بود.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر