;
coinex

نگاهی به سهم نسخه های مختلف اندروید در گوشی های هوشمند

سهم نسخه های اندرویدی. آخرین آماری که توزیع اندروید را نشان می دهد منتشر شده است و نشان می دهد که در حال حاضر اندروید ۶ بر روی ۰.۵ درصد از گوشی های اندرویدی یافت می شود.

آخرین آماری که توزیع اندروید را نشان می دهد منتشر شده است و نشان می دهد که در حال حاضر اندروید ۶ بر روی ۰.۵ درصد از گوشی های اندرویدی یافت می شود. این آمار به نسبت ماه گذشته که ۰.۳ درصد بود حدود ۶۷ درصد بیشتر شده است و به تعداد واحدهایی که نسخه ی قدیمی فرویو (Froyo) را اجرا می کنند، نزدیک می باشد. البته بین مارشمالو (Marshmallow) و فرویو (Froyo) اختلافاتی هم وجود دارد که بدیهی است و از گفتن آنها صرفنظر می کنیم.در کل به نظر می رسد که سرعت توزیع اندروید ۶ به نسبت نسخه های قبلی پایین تر است.

اندروید ۵ و اندروید ۵.۱ از سوی اکثر تولید کنندگان مورد توجه قرار گرفتند  و بر روی اکثر گوشی ها نصب شدند. اندروید ۵ لالی پاپ ( برروی ۱۶.۳ درصد از گوشی ها نصب شده است) و اندروید ۵.۱ لالی پاپ (بر روی ۱۳.۲ درصد از گوشی ها نصب شده است) که در مجموع یک سهم ۲۹.۵ درصدی از نمودار دایره ای شکل را به خود اختصاص می دهند. نسخه ی نسل قبل اندروید یعنی اندروید ۴.۴ کیت کت (KitKat) بر روی ۳۶.۶ درصد از گوشی ها نصب شد.

بعد از کیت کت، جیلی بین (Jelly Bean) با اختصاص ۲۶.۹ درصد از این نمودار دایره ای در جایگاه سوم قرار دارد. این بیلد اندروید شامل اندروید 4.1، 4.2 و اندروید 4.3 می باشد. Gingerbread، آیس کریم ساندویچ و فرویو با اختصاص ۳.۴ درصد، ۲.۹ درصد و ۰.۲ درصد از این سهم بقیه ی این نمودار را تشکیل می دهند.

گوگل به تازگی اندروید ۶.۰.۱ را برای مدل های نکسوس منتشر کرده است. این نسخه ی جدید از این سیستم عامل شامل ایموجی جدید و برخی ازویژگی های جرئی می باشد.

 نسخه ی نسل قبل اندروید یعنی اندروید ۴.۴ کیت کت (KitKat) بر روی ۳۶.۶ درصد از گوشی ها نصب شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر