;
coinex

با استفاده از تکنولوژی جدید اتوموبیل ها توانایی تشخیص رطوبت جاده ها را دارند

با استفاده از تکنولوژی جدید اتوموبیل ها توانایی تشخیص رطوبت جاده ها را دارند

اتوموبیل ها به لطف سیستم های هوشمند و کامپیوتر هایی که در آن ها استفاده می شود روز به روز در حال امن تر شدن می باشند. اما با این وجود محققان به دنبال اکتشاف راه هایی برای افزایش ایمنی جاده ها می باشند. در همین راستا آن ها به دنبال تکنولوژی هستند که به وسلیه ی آن ماشین ها شرایط جاده را به صورت اتوماتیک تشخیص دهند.

محققانی از MIT و تویوتا با همکاری یکدیگر سیستمی را توسعه دادند که از طریق صدای چرخ ها بر روی جاده می تواند رطوبت جاده را تشخیص دهد. علاوه بر این، این سیستم می تواند میزان رطوبت جاده را تشخیص دهد و به منظور تنظیم کردن شرایط رانندگی دیگر سیستم های ماشین را مطلع می سازد.

مطابق آمار به دلیل خیسی جاده ها، در آمریکا سالیانه 5000 کشته و هزاران تصادف اتفاق می افتد. به طور حتم یادگیری اتوموبیل ها در تشخیص رطوبت جاده ها و سازگاری آن ها با این شرایط می تواند به طور قابل ملاحظه ای آمار مرگ و میر ها و تصادفات را کاهش دهد.

میزان دقت این سیستم که در سرعت های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است، 93.2 گزارش شده است. این سیستم که برای تشخیص و تجزیه و تحلیل از شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می کند هنوز برای ماشین های خودرانی را که در آینده شاهد آن ها خواهیم بود، منظور نشده است. به جای آن این تکنولوژی را می توان به عنوان استانداردی برای خودرو های معمولی لحاظ کرد.

به طور حتم برای شما هم بسیار عجیب است که این سیستم چگونه از طریق صدای چرخ ها رطوبت را تشخیص می دهد. اما نکته ی بسیار عجیب تر این است که حتی ماشین ساکن هم می تواند با گوش دادن به صدای ماشین های دیگر، رطوبت جاده را تشخیص دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر