;
coinex

اتومبیل های خودران بایدو آزمون های بدون راننده را پشت سر گذاشت

کمپانی بایدو (Baidu) به شدت در حال تلاش است تا بتواند برابر با تکنولوژی اتومبیل های خودران گوگل حرکت کند. این شرکت اخیراً توانست اتومبیل های BMW سری 3 و اصلاح شده را در مجموعه ای از آزمون های سخت و کاملا خودمختار در جاده های واقعی آزمایش کند. اتومبیل چینی خودران گوگل توانست از قرارگاه خود در بیجینگ حرکت کرده و 19 مایل را بدون داشتن راننده طی کند.

کمپانی بایدو (Baidu) به شدت در حال تلاش است تا بتواند برابر با تکنولوژی اتومبیل های خودران گوگل حرکت کند. این شرکت اخیراً توانست اتومبیل های BMW سری 3 و اصلاح شده را در مجموعه ای از آزمون های سخت و کاملا خودمختار در جاده های واقعی آزمایش کند. اتومبیل چینی خودران گوگل توانست از قرارگاه خود در بیجینگ حرکت کرده و 19 مایل را بدون داشتن راننده طی کند. ونگ جینگ از واحدSVP  این کمپانی با افتخار عنوان کرد: “هدایت اتومبیل ها به صورت تمام خودکار مخصوصا در جاده های واقعی یک آزمون چالش برانگیز جهانی است. ناگفته نماند که شرایط پیچیده ی جاده های بیجینگ و رفتار غیرقابل پیش بینی رانندگان را باید در نظر گرفت.”

این وسیله ی نقلیه طی آزمون خود توانست گردش به راست، چپ، دوربرگردان، سبقت از سایر اتومبیل ها و منطبق ساختن خود در ترافیک را در حالی که سرعتی معادل 62 مایل بر ساعت داشت، با موفقیت پشت سر بگذارد.

منبع شارژ و انرژی ماشین خودران بایدو از “مغز خودکار” نشات می گیرد. این فرآیند، تکنولوژی تشخیص اشیا و درک محیط اطراف را به همراه دارد و در واقع می تواند وسایل نقلیه دیگر، موانع و خط کشی های جاده را تشخیص دهد.

این سیستم مغز خودکار همچنین مجهز به نقشه های اتوماتیک رانندگی عالی می باشد که اطلاعات جاده را به صورت 3 بعدی در عرض چند سانتیمیتر در محل وقوع  ثبت می کند و وسیله ی نقلیه برای تعیین حالت خود به راحتی به آن دسترسی دارد. به گفته ی بایدو ابتکار عمل اتومبیل های کاملا خودران برای اولین بار در یک کشور آسیایی انجام می شود و توانسته است ماشین کاملا بدون راننده را در جاده های واقعی به معرض نمایش و آزمون بگذارد. لازم به ذکر است قبل از عرضه و تولید گسترده ی این ماشین های بدون سرنشین، باید مراحل دیگری را پشت سر بگذارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر