;
coinex

وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک 10 ترابایتی هلیومی را منتشر کرد

وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک 10 ترابایتی هلیومی را منتشر کرد

هشت سال پس از اینکه هیتاچی اولین هارد دیسک 1 ترابایتی را عرضه کرد، مجموعه وسترن دیجیتال با معرفی هارد دیسک 10 ترابایتی یک استاندارد جدید برای اولین بار در جهان ایجاد نمود.
وسترن دیجیتال به تازگی ULTRASTAR He10 جدید خود را رونمایی کرده، این دستگاه یک هارد دیسک 10 ترابایتی است که در داخل آن به جای هوا از هلیم پر شده است. به گفته ی سازنده، یکی دیگر از مزیت های بزرگ استفاده از ULTRASTAR He10 توان مصرفی پایین و قابلیت اطمینان بالا می باشد. این شرکت می گوید که برای مصرف کننده معمول تکنولوژی، هلیوم را به منظور ایجاد ذخیره سازی بالا، تزریق کرده است.
علاقه مندان به تکنولوژی ممکن است پیش از این با توجه محصولات فن آوری ذخیره سازی جهانی هیتاچی (HGST) اسم هارد دیسک های هلیومی را شنیده باشند.
درایو اولیه از رکورد مغناطیسی تخته ای(SMR) استفاده می کرد، در حالی که ULTRASTAR He10 جدید بر روی رکورد مغناطیسی عمود (PMR) سنتی عمل می نماید. PMR در یک محیط تحت استفاده ی معمولی مانند آنچه که بر روی یک سیستم خانگی قرار دارد، به خوبی عمل می کند، ولی SMR برای موارد کم استفاده مانند آرشیو، متناسب تر است.
تولید کنندگان هارد دیسک از هلیم به جای هوا استفاده می کنند. به دلیل اینکه این گاز نادر، اصطکاک بین قطعات مکانیکی دستگاه ذخیره سازی را در حال نوشتن و خواندن داده ها، بسیار کاهش می دهد. چنین مشکلاتی را می توان با استفاده از درایوهای حالت جامد یا SSD بر طرف کرد، اما هاردهای هلیوم باعث ثبات و قابلیت اعتماد بهتر در طول عمر این ابزار می شود.
با توجه به مزایای توصیف شده، هاردهای وسترن دیجیتال HelioSeal توسط نام های بزرگ در صنعت فن آوری راه اندازی شده اند، زیرا منبع ذخیره سازی زیادی را با انرژی کم مهیا می کنند و نتفیلیکس یکی از آنها است.
دیوید فولگر مدیر معماری تحویل محتوا در نتفیلیکس بیان می کند: “ما مدت ها است که از درایوهای HGST HelioSeal استفاده می کنیم و آنها نه تنها ظرفیت بیشتری به ما داده اند، بلکه چگالی ذخیره سازی را بیشتر کرده و مصرف برق را پایین تر آورده اند و این موارد به ما اجازه به حداکثر رساندن اثرات داده هایمان و ایجاد یک شبکه که برای TCO بهینه سازی شده است را می دهند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر