;
coinex

اهداف بلندمدت غول های اتومبیل سازی برای خودروهای الکتریکی

اهداف بلندمدت چند غول اتومبیل سازی برای خودروهای الکتریکی

شرکت فورد با جدیت بیشتری روی اتومبیل های الکتریکی کار می کند. این غول اتومبیل سازی روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد 4.5 میلیارد دلار در برنامه ی تولید اتومبیل های الکتریکی هزینه کند. برنامه ی دیگر این شرکت، اضافه کردن 13 خودروی تمام الکتریک به خط تولید خود تا سال 2020 می باشد.
در مجموع مدیر عامل شرکت فورد، مارک فیلدز، می گوید تا پایان این دهه 40% از وسایل نقلیه ی شرکت نسخه های الکتریکی خواهند داشت؛ و با توجه به اینکه خودرو های الکتریکی تنها 13 درصد از مجموعه ی خودروهای فورد را تشکیل می دهد، این برنامه می تواند کمی جاه طلبانه باشد.
در این بین، طراحی جدید کمپانی با نام Focus Electric، برای تولیدات سال آینده در نظر گرفته شده است. فوکس الکتریک (Focus Electric) جدید در زمان کوتاه تری شارژ می شود و در مقایسه با طراحی های سال 2011، که محدوده ی مسافتی آنها معادل 70 مایل در هر شارژ می باشد؛ می تواند در هر شارژ مسافتی معادل 100 مایل را طی کند.
در حالیکه سرمایه گذاری بزرگ فورد برای تولید اتومبیل های الکتریکی گام بزرگی در راستای اهدافی صحیح می باشد، اما با اینحال، خیلی دیر وارد این عرصه از تکنولوژی شده است.
حقیقت این است که تمام خودروسازان بزرگ در حال افزایش سرمایه روی خودروهای الکتریکی هستند و این بازه ی زمانی تقریبا در مورد تمام خودروسازان صدق می کند. خودروی شورولت بولت تمام الکتریک در برنامه ی تولیدات سال 2016 شرکت جنرال موتورز قرار دارد، این خودرو با قیمتی معادل 30000 دلار توانایی طی مسیر 200 مایل در هر شارژ را دارد. شرکت ولوو همچنین تا سال 2019 برای تولید خودروی تمام الکتریک برنامه ریزی کرده است؛ به علاوه قصد دارد تا سال 2020 برخی از خودرو های حال حاضر خود را به حالت دوگانه ی الکتریکی تبدیل کند.

خودروی شورولت بولت تمام الکتریک در برنامه ی تولیدات سال 2016 شرکت جنرال موتورز قرار دارد
در این بین کمپانی فولکس واگن نیز برنامه ای مشابه با شرکت فورد دارد؛ به این منظور که در خط تولید اتومبیل های فعلی خود گزینه های الکتریکی قرار دهد و تا پایان این دهه خودروهای تمام الکتریک تولید و عرضه کند.
اما در واقع رقابت اصلی را کوچکترین غول این عرصه یعنی تسلا موتورز به وجود می آورد.
شرکت الون ماسک (تسلا)، اتومبیل های تمام الکتریک مدل 3 را با قیمت های مناسب، تا سال 2017 عرضه می کند. انتظار می رود که قیمت این خودرو 35000 دلار باشد. همچنین محدوده ی مسافتی این مدل، 250 مایل در هر شارژ است که در واقع این عدد از محدوده ی مسافتی سایر رقبای تسلا بیشتر می باشد.
علاوه بر این، احتمالا تسلا تا سال آینده اتومبیل های SUV مدل Y را با قیمتی مناسب ارائه می دهد. با اینکه تسلا با خودروسازان بزرگ قابل مقایسه نیست، اما با بلند پروازی های جالب خود در میان طرفداران و عاشقان ماشین و تکنولوژی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.
تسلا قصد دارد فروش خود در سال جاری را به 50 هزار تا 55 هزار واحد برساند، اما به گفته ی ماسک به محض آماده شدن کارخانه ی گیگا به فروش سالانه ی 500000 دستگاه، تا پایان سال 2020 دست خواهد یافت. هرچند که این تعداد در مقابل فروش 9 میلیون واحدی جنرال موتورز ناچیز است اما این امر ماسک را مایوس نخواهد کرد. ماه گذشته الون ماسک اعلام کرد هدف عمیق او برابر شدن و حتی بزرگ تر شدن از شرکت هایی مانند جنرال موتورز و فورد است.
ماسک در کنفرانس تعیین سرمایه ی Baron گفت: “این هدف احتمالا دور از انتظار نخواهد بود. من معتقدم با گذشت زمان و با تولیدات عظیم و ماندگار بودن در عرصه ی رقابت، کسی چه می داند، شاید به این هدف دست یابیم.”

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر