;
coinex

پتنت جدید گوگل بدون استفاده از سوزن، نمونه ی خون تهیه می کند

پتنت جدید گوگل بدون استفاده از سوزن، نمونه ی خون تهیه می کند

گوگل پتنت جالبی را به ثبت رسانده است که روی ساعت های هوشمند قرار می گیرد و می تواند بدون نیاز به سوزن نمونه ی خون افراد را تهیه کند. این امر به افرد دیابتی کمک می کند که سطح گلوکز خون خود را در طول روز تحت کنترل داشته باشند.
در حال حاضر افراد ناچارند با وسیله ای سوزنی شکل از سر انگشتان خود خون بگیرند و با استفاده از دستگاه سنجش قند خون، گلوکز خون را چند بار در روز کنترل کنند. اما بنا بر اطلاعات محدود موجود می توان گفت، وسیله ی جدید شبیه به ساعت هوشمند گوگل قصد دارد جایگزین بدون درد و اتوماتیک برای روش قبلی باشد.
این اختراع هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، و گوگل در مورد عملکرد دقیق این دستگاه، موارد استفاده ی آن و حتی زمان و احتمال تولید آن سکوت کرده است. با این حال طرح اولیه ی این پروژه آماده است.
این پتنت- اپلیکیشن نشان می دهد که این وسیله در مرحله ی اول یک حجم ناگهانی از گاز را داخل مخزنی حاوی ذرات میکروسکوپی وارد می کند، در نهایت این امر با ایجاد رخنه در پوست یک قطره ی کوچک از خون را تهیه می کند. ریز قطره ی به دست آمده به سمت فشار یا قطب منفی مخزن جذب می شود، و در آنجا برای آزمایش های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل در توصیف این اپلیکیشن می نویسد: “چنین اپلیکیشنی می تواند برای تهیه ی مقدار اندکی از خون برای مصارفی مانند آزمایش قند خون مفید باشد.”
از نمودارهای به دست آمده ی این پتنت می توان دریافت که این وسیله یک لوله ی کوچک است که در یک ابزار شبیه به ساعت و کمی قطور، مشابه تصویر بالا قرار می گیرد.( سلامی دوباره به طراحی ساعت در دهه 80) زمانیکه بیمار به تست خون نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
با وجود اینکه در این پتنت به طور مستقیم به افراد دیابتی اشاره نشده، با این حال درک هدف اولیه ی آن به نبوغ و دانش تکنولوژیک نیاز ندارد. این اولین بار نیست که گوگل با اختراعات خود افراد دیابتی را هدف قرار می دهد. سال گذشته یک تیم تحقیقاتی در گوگل علم اعلام کرد که در حال تولید و توسعه لنزهای هوشمند است که می تواند سطح گلوکوز خون را تحت کنترل داشته باشد و گروه دیگری روی مونیتورهای گلوکوز یکبار مصرف در اندازه های چسب زخم کار می کردند.
با در نظر داشتن اینکه تا سال 2050 از هر سه نفر یک نفر به بیماری دیابت مبتلا خواهد بود، بنابراین، این یک تجارت حساس برای شرکت محسوب می شود. این آمار توسط مرکز کنترل پیشگیری و بیماری آمریکا ارائه شده است.
ناگفته نماند که ثبت این پتنت به معنای تولید و عرضه ی آن نخواهد بود. این شرکت تکنولوژیک به خبرگزاری Verge گفت: “ما پتنت ها را برای داشتن ایده های متنوع حفظ می کنیم. بعضی از این ایده ها در قالب محصولات یا خدمات بزرگتر، کامل می شوند و بعضی به همان شکل اولیه باقی می مانند. معرفی محصولات آینده لزوما به منزله ی شباهت آن به پتنت های ما نخواهد بود. ”
ما فقط می توانیم به تولید این محصول امیدوار باشیم، چرا که روشهای سریعتر و بدون درد کنترل قند خون، زندگی بسایری از افراد را آسان تر می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sciencealert


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر