;
coinex

احتمال هک شدن اکانت های توییتر توسط هکرهای وابسته به یک دولت

توییتر به برخی از کاربرانش هشدار داد که ممکن است توسط برخی از "عاملین مورد حمایت دولتی" در خطر هک شدن باشند.

توییتر به برخی از کاربرانش هشدار داد که ممکن است توسط برخی از “عاملین مورد حمایت دولتی” در خطر هک شدن باشند.

این برای اولین بار است که این غول شبکه های اجتماعی چنین هشداری می دهد. این شرکت به برخی از کاربرانش ایمیلی فرستاد مبنی بر اینکه ممکن است هکر ها به دنبال ایمیل ها، آدرس IP آن ها یا شماره تلفن آن ها – که به تازگی این شرکت شروع به جمع آوری آن ها کرده است، باشند.

تعداد اکانت هایی که احتمال دارد تحت تاثیر این تحدید واقع شوند مشخص نشده است.

Coldhak که یک سازمان غیر انتفاعی کانادایی است در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که این هشدار را از توییتر دریافت کرده اند.

در این ایمیل که برای آن ها فرستاده شده است، آمده که: “ما باور داریم این عاملین (که به احتمال زیاد تحت حمایت یک دولت می باشند) ممکن است که به دنبال ایمیل ها، آدرس IP و یا شماره تلفن ها باشند.

تا اینجا ما مدارکی مبنی بر اینکه آیا آن ها به اکانت شما دسترسی داشته اند به دست نیاورده ایم اما ما کاملا پویا به دنبال پی بردن به این مسئله هستیم. کاش می توانستیم اطلاعات بیشتری با شما به اشتراک بگذاریم اما تا به این لحظه، این ها تمام اطلاعاتی است که می توانیم به شما ارائه دهیم.”

Coldhak که یک سازمان غیر انتفاعی کانادایی است در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که این هشدار را از توییتر دریافت کرده اند.  در این ایمیل که برای آن ها فرستاده شده است، آمده که: "ما باور داریم این عاملین (که به احتمال زیاد تحت حمایت یک دولت می باشند) ممکن است که به دنبال ایمیل ها، آدرس IP و یا شماره تلفن ها باشند.  تا اینجا ما مدارکی مبنی بر اینکه آیا آن ها به اکانت شما دسترسی داشته اند به دست نیاورده ایم اما ما کاملا پویا به دنبال پی بردن به این مسئله هستیم. کاش می توانستیم اطلاعات بیشتری با شما به اشتراک بگذاریم اما تا به این لحظه، این ها تمام اطلاعاتی است که می توانیم به شما ارائه دهیم."

گفته می شود که دولت های چین و کره شمالی مسئول برخی از حملات سایبری به دولت ها و شرکت های غربی هستند.

به طور مثال برخی از متخصصان IT می گویند نقض حریم خصوصی شبکه کامپیوتری سونی و نفوذ به آن که در اواخر سال گذشته میلادی اتفاق افتاد و مقدار بسیار زیادی از اطلاعات امنیتی و محرمانه را فاش ساخت، توسط دولت کره شمالی تحت حمایت بوده اما پیونگ یانگ همواره دست داشتن در نقض امنیت شرکت ها و دولت های غربی را نفی کرده است.

جیمز لوییس، متخصص امنیت سایبری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن دی سی گفته است هکرهایی که تحت حمایت دولت ها قرار دارند، از منظر تسهیلات و منابعی که در اختیار دارند بسیار بیشتر از گروه های هکری مجرمانه است.

او در ادامه گفته بود که آن ها برای عبور موفقیت آمیز از سد موانع امنیتی، ممکن است قادر به استفاده از معیارهای دیگری همانند عوامل انسانی یا قطع ارتباطات باشند.

.

.

منبع: bbc


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر