;
coinex

6 گوشی هوشمند خاص سال 2015

6 گوشی هوشمند خاص سال 2015

با مشاهده و بررسی صنعت تلفن همراه به نظر می رسد هر سال حداقل چند گوشی هوشمند fi به بازار می آیند که ساختار آنهاتعجب آور می باشند. گاهی اوقات به دلیل طراحی، گاهی به خاطر نوآوری در ویژگی های منحصر به فرد و یا حتی فقط به خاطر برندهای قبلا دیده نشده، انواع خاصی از محصولات پدید می آیند که جالب توجه می باشند.
سال گذشته، ما شاهد مواردی مانند گوشی های سری ایکس مبتنی بر اندروید نوکیا، اولین گوشی هوشمند آمازون (Fire Phone) و یا اولین فبلت اپل (آیفون 6 پلاس) بودیم.
طبیعتا امسال، گوشی های غیر معمول دیگری در کانون توجه قرار گرفته اند، و از آنجا که به پایان سال میلادی نزدیک می شویم، اکنون می تواند زمان خوبی برای بحث در مورد آنها باشد.

.
بلک بری پریو

بلک بری پریو
همانطور که شما احتمالا تا کنون شنیده اید، بلک بری امسال رسما اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید خود را به تصویب رسانده است(البته لاین کمپانی از سیستم عامل بلک بری جدا نشده). اولین گوشی های هوشمند بلک بری که با سیستم عامل اندروید همراه است، پریو نام دارد، دستگاهی که در ماه نوامبر عرضه شد و به نظر می رسد که فروش خوبی داشته است، البته بلک بری پریو فقط به خاطر آن که اولین گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید می باشد، جالب نیست، بلکه به دلیل آنکه یک صفحه کلید کشویی QWERTY دارد. این گوشی با صفحه نمایش 5.4 اینچی لمسی بزرگ Quad HD همراه می باشد که درست مثل صفحه نمایش دو گوشی سامسونگ که کمی بعد در این مقاله معرفی شده است، دو طرف منحنی می باشد.

.

LG V10

 LG V10
در نگاه اول، LG V10 ممکن است مانند یکی دیگر از فبلت اندرویدی باشد، اما پس از واررسی نزدیک تر آن، متوجه می شویم که مجهز به دوربین جلوی دوگانه (برای عکاسی سلفی با زاویه دید عریض) می باشد ، همچنین دارای یک صفحه نمایش ثانویه در کنار است، در واقع این یک صفحه نمایش ثانویه 2.1 اینچی با رزولوشن 1040 در 160 پیکسل است که امکان نگاه کردن کلی به اطلاعیه ها یا کلید های میانبر برنامه را به سرعت مهیا می کند. البته صفحه نمایش اصلی 5.7 اینچی، Quad HD آن هم یک تجربه کامل ارائه می کند.

.
موتورولا دروید توربو 2 یا موتو X فورس

موتورولا دروید توربو 2 یا موتو X فورس
این گوشی در ایالت متحده به به عنوان توربو دروید 2  و در سایر نقاط جهان به عنوان موتو X فورس، عرضه شده است. این گوشی جدیدترین گوشی هوشمند رده بالای موتورولا می باشد که اولین گوشی جهان است که مجهز به یک صفحه نمایش نشکن می باشد. موتورولا تضمین می کند که صفحه نمایش توربو 2 تا مدت چهار سال خرد نمی شود. تست های سقوط مختلف نیز این موضوع را تایید کرده اند.

.
سامسونگ گلکسی S6 اج و S6 اج پلاس

سامسونگ گلکسی S6 اج و S6 اج پلاس

قاب پشتی سامسونگ گلکسی S6 اج و S6 اج پلاس
ما در مورد صفحه نمایش دو طرف منحنی بلک بری پریو صحبت کردیم ولی اولین گوشی هوشمند جهان که به داشتن چنین صفحه نمایشی شهرت یافته گلکسی S6 اج سامسونگ می باشد که در ماه مارس سال جاری عرضه شد، دومین گوشی نیز برادر بزرگتر آن یعنی گلکسی S6 اج پلاس بود که در ماه آگوست عرضه شد. گلکسی S6 اج و S6 اج پلاس بر خلاف گوشی های هوشمند قبلی سامسونگ با منحنی دو طرفه در قاب همراه بوده اند، گفتنی است سال گذشته صفحه نمایش گوشی نوت تنها در یک طرف طراحی منحنی داشت.

.

سونی اکسپریا Z5 پرمیوم

قاب فلزی سونی اکسپریا Z5 پرمیوم سونی اکسپریا Z5 پرمیوم
سونی اکسپریا Z5 پرمیوم دستگاه دیگری است که یک فبلت معمولی به نظر می آید، اما چیزی ارائه می دهد که دیگر گوشی های هوشمند شامل آن نمی باشند، این گوشی شامل یک صفحه نمایش با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل (4K) و تراکم 801 پیکسل در اینچ می باشد. با این حال، بیشتر مواقع، صفحه نمایش آن که یک پانل 5.5 اینچی است فقط با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل را نشان می دهد. در واقع این صفحه نمایش 4K را تنها برای تصاویر، فیلم ها، و برنامه هایی مانند نتفیلیکس و یوتیوب استفاده می شود. با این وجود، گوشی اکسپریا زد ۵ پرمیوم در حال حاضر اولین گوشی ساخته شده ی جهان با صفحه نمایش 4K می باشد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر