;
coinex

با کانسپت SkyDeck آسمان را از بالا نظاره کنید

SkyDeck. با کانسپت SkyDeck ابرها را از بالا نظاره کنید

آیا صندلی کنار پنجره در هنگام پرواز برای دیدن منظره کافی نیست و آن حس هیجان و جالب از محیطی که در آن هستید را به شما نمی دهد؟ نظزتان درباره  ی یک صندلی واقع بر روی هواپیما چیست؟ صندلی SkyDeck که توسط شرکت مهندسی هوافضا Windspeed Technologies طراحی شده، یک چشم انداز ۳۶۰ درجه ای برای مسافران به ارمغان می آورد.

Windspeed می گوید هدفش از طراحی این صندلی SkyDeck ایجاد “تجربه ی یک سرگرمی هیجان انگیز برای دارندگان هواپیمای VIP و صنعت هوانوردی بوده است.” مسافران می توانند با پرداخت پول بیشتریاز تجربه ی این صندلی SkyDeck و چشم انداز فوق العاده ی آن، نهایت لذت را ببرند و در حقیقت به عنوان یک منبع درامد اضافی برای صنعت هوانوردی هم محسوب می شود.

این صندلی دونفره که در پوششی شفاف بر روی هواپیما قرار گرفته است، از مواد مشابهی که در ساخت جت جنگنده ی مافوق صوت استفاده شده است، ساخته می شود. این قسمت با استفاده از آسانسور و یا راه پله به بالای هواپیما می رود و برای ارائه ی چشم اندازی ۳۶۰ درجه ای به صورت چرخشی ساخته می شود. هم صندلی تکنفره و هم صندلی دو نفره آن به منظور سفارش دادن در دسترس می باشد و سیستم های GPS تعبیه شده در این پلتفرم اطلاعات مربوط به پرواز و  موقعیت هواپیما را ارائه می دهند.

Windspeed می گوید هدفش از طراحی این صندلی SkyDeck ایجاد "تجربه ی یک سرگرمی هیجان انگیز برای دارندگان هواپیمای VIP و صنعت هوانوردی بوده است."

Windspeed می گوید نصب SkyDeck بر روی یک طیف گسترده ای از هواپیماها، امکان پذیر خواهد بود. با وجود این هنوز هم تعدادی موانع برای عملی کردن طراحی این صندلی وجود دارد.

یکی از نگرانی های اولیه ای که باید برای پوشش این صندلی در نظر گرفته شود احتمال ایجاد اختلال در عملکرد ایرودینامیکی هواپیما می باشد. با این حال با استفاده از یک شکل قطره مانند و حصول اطمینان از ارتفاع بهینه سازی شده ی پوشش، این مداخله کاهش می یابد.

دیگر ملاحظات مورد نیاز در تنظیم این ساختار، مقاوم ساختن این پوشش در برابر برخورد پرنده، بارهای پرواز، چگالش، سطح سر و صدا، حفاظت در برابر اشعه ی ماوراء بنفش UV و ایمنی در و ورود و خروج ها می باشد. Windspeed می گوید که همه ی اینها باید به گونه ای با یکدیگر هماهنگ شوند، که به توسعه ی رو به پیشرفت هواپیماهای کاملا مهندسی شده کمک کنند.

ایده ی این SkyDeck در اواسط سال ۲۰۱۴ تایید و در ماه می سال ۲۰۱۵ به صورت عمومی پیاده سازی شد. Windspeed می گوید فاز طراحی مفهومی آن کامل شده است و هنگامی که دستورها تایید شدند، وارد مرحله ی نهایی طراحی آن خواهیم شد. انتظار می رود که اولین SkyDeeck حدود ۱۸ ماه بعد از اولین سفارش آن راه اندازی شود.

این صندلی دونفره را در خیمه ای شفاف بر روی هواپیما قرار داده اند که این پوشش خیمه مانند شفاف از مواد مشابهی که در ساخت جت جنگنده ی مافوق صوت ساخته شده است، استفاده می کند.

این صندلی دونفره را در خیمه ای شفاف بر روی هواپیما قرار داده اند که این پوشش خیمه مانند شفاف از مواد مشابهی که در ساخت جت جنگنده ی مافوق صوت ساخته شده است، استفاده می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر