;
coinex

به کارگیری لمس سه بعدی در آیپد های اپل

به کارگیری لمس سه بعدی در آیپد های اپل

اپل در حال کار بر روی نسل جدیدی از فناوری لمس سه بعدی است تا آیپدها که دارای صفحه نمایش بزرگی هستند، از این تکنولوژی استفاده کنند.

روز گذشته گزارشی توسط یکی از تحلیل گران کهنه کار اپل منتشر شد و حاکی از این بود که احتمالاً تبلت آیپد ایر 3 در بهار سال 2016 عرضه شود. بنا به این گزارش این آیپد به صفحه نمایش حساس به فشار مجهز نخواهد بود. او در گزارش خود عنوان کرده است که به کار گیری این تکنولوژی در صفحه نمایش های بزرگ، منجر به عملکرد پایین تر از حد مطلوب می شود.

فناوری تاچ سه بعدی اولین بار در گوشی های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس مشاهده شد. این تکنولوژی روش تعاملی جدیدی را به کاربران ارائه می دهد و نحوه ی کار آن به این گونه است که با توجه به میزان فشار اعمال شده بر روی صفحه نمایش، برنامه ها کار های متفاوتی را انجام خواهند داد. برای مثال وقتی کاربران فشار بیشتری بر روی آیکون یک برنامه وارد کنند، منو های اضافی نمایش داده خواهند شد. این قابلیت هنوز آن طور که باید با سیستم عامل iOS هماهنگ نشده و بسیاری از شرکت ها در توسعه ی برنامه های خود این ویژگی را لحاظ نکرده اند. با توجه به این موضوع اپل قبل از این که تکنولوژی لمس 3 بعدی را به آیپد ها بیاورد، در حال کار کردن برای بهبود کارایی آن است.

امروز شایعات دیگری نیز مطرح شد و حاکی از این بود که اپل برای بکار گیری تاچ 3 بعدی بر روی تبلت ها برنامه دارد. اما احتمالاً این اتفاق بعد از عرضه ی آیفون 7 در سال 2016 رخ خواهد داد. همچنین سایت تکنولوژی Apple Insider ادعا کرده است اپل در حال کار کردن بر روی به کار گیری تکنولوژی تاچ سه بعدی بر روی آیپد پرو 12.9 اینچی است. اما تا قبل از سپتامبر 2016 به تولید انبوه نخواهد رسید. همه ی این ها به این معنی است که آیپدهای ایر 3، مینی 5 و پرو 2 که در سال 2016 عرضه خواهند شد، فاقد این تکنولوژی خواهند بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر