;
coinex

تمرکز اپل بر روی صفحه نمایش های میکرو ال ای دی

میکرو ال ای دی, صفحه نمایش میکرو ال ای دی, اپل, آیفون, اخبار تکنولوژی

اپل در حال کار بر روی تکنولوژی جدیدی در کارخانه ای ناشناخته در تایوان است.

امروز گزارشی چاپ شد که بیان کرد، غول تکنولوژی کوپرتینو در حال کار بر روی صفحه نمایش های میکرو ال ای دی (micro-LED) است که در نهایت منجر به تولید صفحه نمایش های نازک تر و کارامدتری می شود.

از آنجایی که صفحه نمایش های میکرو ال ای دی به نور پس زمینه نیاز ندارند، استفاده از آنها در گوشی های نازک تر می‌تواند عمر باتری بیشتری فراهم کند.

صفحه نمایش های میکرو ال ای دی وضوح بالاتر و وسعت رنگ بهتری هم ارائه می دهند، اما یک اشکال عمده ای که دارند این است که هنگامی که در فرایند تولید ترانزیستورهای فیلم نازک (TFT) استفاده می شوند، این بازدهی بالا را ندارند. همین مورد باعث می شود که تولید انبوه این صفحه نمایش ها با دشواری رو به رو شود.

با توجه به تحقیقات جسی لین در دیجیتایمز، اپل در حال کار بر روی این میکرو ال ای دی ها در تایوان است که در صورت بهبود بازدهی آن، می تواند یک رقیب جدی برای اولد (OLED) محسوب شود.

اخیرا شایعه شده است که اپل تصمیم دارد صفحه نمایش های اولد به کار رفته در گوشی های آیفون را تغییر دهد. به گفته ی یکی از تحلیلگران که در پیش بینی های مرتبط به اپل سابقه ی بسیار خوبی دارد؛ صفحه نمایش آمولد به کار رفته در گوشی های آیفون تا سال ۲۰۱۹ با نوع دیگری جایگزین نمی شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر