;
coinex

بهره مندی از گوریلا گلس در فورد

شیشه ی جلوی ماشین ها در 100 سال اخیر هیچ تغییری نداشته است و شرکت فورد قصد دارد با "گوریلا گلس" این روند را دگرگون کند.
ساختار ماشین ها به طور ویژه ای در یک دهه ی اخیر متفاوت بوده است. شیشه ی جلوی ماشین ها در 100 سال اخیر هیچ تغییری نداشته و شرکت فورد قصد دارد با “گوریلا گلس” این روند را دگرگون کند.
شیشه ی جلوی فورد GT 2017، از جنس گوریلا گلس خواهد بود؛ این اولین باریست که یک شرکت اتومبیل سازی از شیشه ی تعبیه شده در گوشی های هوشمند استفاده می کند.
“گوریلا گلس” به دلیل سبکی و ضد خش بودن برای گوشی های هوشمند مناسب است. بنا بر گزارشات، گوریلا گلس هیبرید استفاده شده در فورد جی تی، 30% از شیشه های رایج سبک تر خواهد بود.
فورد GT، در شیشه ی جلو و پوشش موتور عقبی ماشین از گوریلا گلس استفاده می کند. این محصول جدید با همکاری فورد و شرکت تولید کننده ی شیشه، Corning Incorporated طراحی و ساخته شده است.
وندل وییکس، مدیر عامل شرکت شیشه سازی Corning Incorporated، در یک بیانیه ی مطبوعاتی گفت: “فورد اهمیت این تکنولوژی سبک و نوآورانه را درک کرده و به سرعت قصد دارد کاربری این محصول جدید را در ماشین های خود تقویت کند. ما برای توسعه ی این زمینه با فورد همکاری می کنیم و موفق شدیم شیشه هایی تولید نماییم که چندین آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته و در نهایت برای تولیدات شرکت فورد مناسب تشخیص داده شده اند.”
شیشه های جدید برای تعیین دوام در برابر سنگ و جاده های سخت با آزمون های مقاومتی مورد سنجش قرار گرفته اند.

شیشه های جدید برای تعیین دوام، در برابر سنگ و جاده های سخت با آزمون های مقاومتی مورد سنجش قرار گرفته اند.
در شیشه های جلویی قدیمی، عامل های اتصال دهنده دور دو لایه از شیشه های حرارتی پیچیده شده اند. اما در گوریلا گلس هیبرید از سه لایه استفاده می شود؛ لایه ی داخلی تشکیل شده از شیشه ی هیبرید، لایه ی داخلی تشکیل شده از ترموپلاستیک (گرمانرم) ضد صدا، لایه ی خارجی تشکیل شده از شیشه ی حرارتی. ویژگی های نامبرده، شیشه را نسبت به قدیم مقاوم تر می کند و در آزمایشات صورت گرفته در مقابل ضربه های تگرگ، هیچ گونه خراشی روی سطح شیشه دیده نشده است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اوووم !  به این میگن یه متن خوب…

    پاسخ