;
coinex

پیام رسان واتس آپ به مدت 48 ساعت در برزیل بلاک شد

پیام رسان واتس آپ به مدت 48 ساعت در برزیل بلاک شد

در برزیل و در پی عدم پیروی از دستور دادگاه توسط برنامه ی پیام رسان واتس آپ، یک قاضی به اپراتور های برزیلی دستور داد تا این برنامه ی پیام رسان را به مدت 48 ساعت بلاک کنند. واتس آپ از ساعات بامداد پنجشنبه بلاک شده است و طبق این دستور، کاربران تا شنبه صبح به این پیام رسان دسترسی نخواهند داشت. شرکت های تلفن برزیل از صدور این حکم بسیار خوشحال هستند.

به دلیل اینکه واتس آپ به کاربران اجازه می دهد تا به صورت رایگان پیام متنی بفرستند و بدون پرداخت هزینه به شرکت های برزیلی با هر کجای جهان که می خواهند تماس تلفنی برقرار کنند، اپراتور های برزیلی احساس می کنند که در حال از دست دادن بخشی از راه های کسب در آمد خود هستند. افزایش روز افزون محبوبیت پیام رسان واتس آپ باعث ناراحتی این شرکت ها شده است. این در حالی است که واتس آپ به عنوان محبوب ترین برنامه در برزیل شناخته می شود و در یک نظر سنجی، مشخص شد که 93 درصد افراد از این برنامه استفاده می کنند. این برنامه پیام رسان در اکتبر سال 2014 و به مبلغ 21 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد.

در ماه جولای دادگاه برزیل از واتس آپ درخواست کرده بود که اطلاعاتی را راجع به قاچاقیان مواد مخدر که از این برنامه استفاده می کنند در اختیار آن ها قرار دهد. واتس آپ از اجرای این دستورات قضایی که در تاریخ های 23 جولای و 7 آگوست صادر شدند، امتناع کرد. در روز 4 شنبه و در پی ادامه ی عدم همکاری واتس آپ، قاضی با نام ساندرا رجینا دستور داد تا برنامه ی واتس آپ به مدت 48 ساعت در کشور برزیل بلاک شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر