;
coinex

ساخت کاوشگر های LED برای درمان بیماری های عصبی

ساخت کاوشگر های LED برای درمان بیماری های عصبی
دانشمندان باید برای درمان بیماری هایی مانند آلزایمر درک دقیق تری از نحوه ی ارتباط نورون های عصبی در مغز داشته باشند. محققان دانشگاه میشیگان با تولید کاوشگرهای LED قابل کاشت در مغز، گام بلندی به سوی این هدف برداشته اند.
در علم اپتوژنتیک، برای شبیه سازی سلول های مغزی از فیبرهای اپتیکال قابل کاشت استفاده می شود. این شبیه سازی از طریق ایجاد پالس های نوری انجام می شود. در عین حال دستگاه دیگری به ثبت واکنش آنها بعد از ایجاد پالس های نوری می پردازد. بنابر اظهارات دانشمندان دانشگاه میشیگان، تشخیص اینکه کدام نورون به برقراری ارتباط با دیگر نورون ها پرداخته است، با این تنظیمات قابل ردیابی نیست، اما کاوشگر های جدید برای این کار ساخته شده اند.
قطر هر کدام از کاوشگرهای LED کوچک، کمتر از یک دهم میلیمتر است. در مجموع، این سیستم شامل 32 الکترون و 12 LED است که اندازه ی آنها تقریبا با سلول های نورون برابری می کند. هرکدام از LED ها می توانند یک نورون را فعال کنند. بعد از فعال شدن نورون ها، الکترون ها وارد عمل شده و واکنش دریافتی از نورون هدف را از بین شبکه ی نورونی اطراف تشخیص می دهد.

قطر هر کدام از کاوشگرهای LED کوچک کمتر از یک دهم میلیمتر است.
دانشمندان دانشگاه نیویورک، در مطالعاتی که در زمینه ی “شکل گیری خاطره در حیوانات” انجام شد، از این تکنولوژی روی موش ها استفاده کردند.
فن وو، محقق فوق دکترای دانشگاه میشیگان گفت: “با استفاده از این تکنولوژی می توانیم بفهمیم چگونه گروهی از سلول های نزدیک یا دور، نسبت به فعالیت یک نورون واکنش نشان می دهند. این مساله به درک درست ما از نحوه ی ارتباط نورون های عصبی کمک می کند.”
مطالعاتی مشابه، قبلا در دانشگاه های ایلینویز و واشنگتن شکل گرفت و منجر به تولید “کاوشگر های LED فعال کننده ی نورون” شده است. مساله ای که این دو دانشگاه را با مشکل مواجه کرد این بود که آنها نتوانستند از الکترودها استفاده کنند، بنابراین راهی برای سنجش واکنش نورون های عصبی وجود نداشت.
نتایج این مطالعات در مجله ی Neuron به چاپ رسیده است.

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر