;
coinex

فیسبوک در پخش ویدیو هایش به جای Flash از HTML5 استفاده خواهد کرد

فیسبوک در پخش ویدیو هایش به جای Flash از HTML5 استفاده خواهد کرد

فیسبوک امروز اعلام کرد که هر ویدویی که در وبسایتش تماشا کنید به صورت پیش فرض مبتنی بر HTML5 پخش خواهد شد.

اخیراً رئیس امنیتی فیسبوک به سازنده ی فلش گفته بود که پایان زندگی این تکنولوژی نزدیک است. خود ادوبی اخیراً تایید کرد که تاریخ انقضا ی Flash فرا رسیده است. با کشف نقاط آسیب پذیری فلش مشخص شده بود که یک هدف ثابت برای حمله ی برنامه های مخرب شده است.

“ما در ابتدا تصمیم به راه اندازی پخش کننده ی HTML5 بر روی مجموعه ی کوچکی از مرور گر ها گرفتیم و پیرو آن این کار را بر روی مرور گر ها و سیستم عامل های  بیشتری انجام دادیم و برخی از اشکالات موجود در آن را از بین بردیم.” اگر شما از کامپیوتر های پیشرفته استفاده می کنید، احتمالاً بعضی مواقع با ویدیو های مبتنی بر HTML5 مواجه شده اید. اما بعضی از مرور گر های قدیمی با این استاندارد جدید سازگارتر نیستند. در واقع عدم سازگاری بروزر های قدیمی با این استاندارد جدید دلیل تاخیر فیسبوک در استفاده از پلیر HTML5 در همه ی بروزر ها بوده است.

فیسبوک در حال حاضر نسبتاً مطمئن است که همه ی مشکلات را حل کرده و HTML5 عملکرد مناسبی را خواهد داشت. یکی دیگر از مشکلات این بود که ویدیو های HTML5 باعث شده بود تا وبسایت کمی کند تر از حالت معمولی بارگذاری شود. البته فیسبوک گفت که این مشکل را نیز حل کرده است.

گذشته از امن تر و بهینه تر شدن، HTML5 تجربه ی استفاده ی بهتری از شبکه های اجتماعی را به کاربران می دهد.

“ویدویو ها راه مناسبی برای ارتباط با دنیای پیرامونمان هستند و ما خوشحال هستیم که کیفیت ارائه ی ویدیو های فیسبوک را بهبود بخشیده ایم.” بازی های مبتنی بر فلش هنوز استفاده می شوند هر چند که فیسبوک با همکاری ادوبی در حال کار کردن بر روی آن هستند تا همچنان امن و قابل اطمینان بماند.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر