;
coinex

هواپیما های جنگنده ، تا پنج سال آینده به سلاح های لیزری مجهز خواهند شد


مقامات پنتاگون ادعا کرده اند که تا سال 2020 ناوگان هوایی آمریکا را به سلاح های لیزری مجهز خواهند کرد.مقامات پنتاگون ادعا کرده اند که تا سال 2020 ناوگان هوایی آمریکا را به سلاح های لیزری مجهز خواهند کرد.

شاید تا کنون تنها طرفداران داستان های علمی – تخیلی با مفهوم جنگ های لیزری آشنا بوده اند. اما آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AFRL) آمریکا امیدوار است که تا کمتر از پنج سال آینده جت های جنگی ارتش را به سلاح های لیزری مجهز کند و آن را از فضای فیلم های علمی تخیلی به دنیای واقعی بکشاند.

کِلی هَمت (Kelly Hammett) مهندس ارشد و مسول توسعه انرژی لیزری به خبرگزاری CNN گفت: ” این نقطه اوجی برای ملت ماست.” او اضافه کرد: ” ما به مرحله ای از بلوغ و تکامل در این تکنولوژی رسیده ایم که واقعا بتوانیم از آن استفاده کنیم.”

شاید تا کنون تنها طرفداران داستان های علمی - تخیلی با مفهوم جنگ های لیزری آشنا بوده اند. اما آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AFRL) آمریکا امیدوار است که تا کمتر از پنج سال آینده جت های جنگی ارتش را به سلاح های لیزری مجهز کند و آن را از فضای فیلم های علمی تخیلی به دنیای واقعی بکشاند.

طراحان اسلحه همچنین مشغول کار بر روی یک سپر دفاعی، درست به مانند سفینه های نشان داده شده در فیلم های علمی تخیلی هستند. در این تئوری لیزر می تواند به شکل یک حباب در اطراف یک جت جنگنده قرار گرفته و هر چیزی مثل یک گلوله یا موشک را که به آن برخورد نماید منهدم کند.

نمونه ای از این سیستم سپر دفاعی در حال حاضر آزمایش شده است. اما با این وجود، برای استفاده از آن در جنگ های واقعی راهی طولانی در پیش است.

اسلحه های لیزری با تولید یک پرتو بسیار متمرکزی از نور، گرمای کافی برای سوزاندن یا ذوب هدف مورد نظر را تامین می کنند.

زمانی که از هَمت درباره نصب سلاح لیزری بر روی پهباد ها نیز سوال شد. او در پاسخ گفت: ” ما به طور قطع به این موضوع نیز فکر کرده ایم.”

اگر چنین تکنولوژی به بلوغ کامل خود برسد هواپیما های جنگنده، بدون نگرانی از کمبود مهمات می توانند ماموریت های تعیین شده خود را انجام دهند. مسلما جنگ آینده، جنگ بر سر تکنولوژی های پیشرفته و فناوری های جدید خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mirror 


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر