;
coinex

هوا هم فروشی شد: صادرات جدید کانادا !

کانادا هوای "پارک ملی بنف آلبرتا" را می فروشد و چین آن را می خرد!
کانادا هوای “پارک ملی بنف آلبرتا” را می فروشد و چین آن را می خرد!
وسیله ای که به عنوان یک هدیه ی شوخی در سایت eBay فروخته می شد، در سراسر جهان متقاضی یافته است.
به گزارش National Post، شرکت Vitality air اولین محموله خود را با حجم 500 بطری به چین فرستاد و در حال حاضر یک محموله ی 4000 واحدی دیگر نیز در راه است (مردم چین در چند هفته ی اخیر با آلودگی هوای شدیدی مواجه بوده اند).
بیشتر به شوخی شبیه است، اما کاملا حقیقت دارد. شرکت Vitality Air، از نوامبر سال 2014، با هدف ارسال هوای تازه به افرادی که نیازمند آن هستند، هوای تازه و تمیز پارک آلبرتا را در قوطی فشرده کرده و به سراسر دنیا ارسال می کند، البته اگر بتوان هوای مکیده شده در قوطی های آلومینیومی با کاور پلاستیکی را بعد از طی مسافت طولانی، “تازه” خواند.
محصول شرکت، “هوای تازه” و اکسیژن است. به گزارش سایت رسمی این شرکت، هر بطری 7.7 لیتر از هوای تازه ی دریاچه ی لوییس را در بر دارد. این محصول 32 دلار کانادا قیمت گذاری شده است و هرکدام از بطریها تقریبا شامل “150 دم” از این هوای تازه هستند. آنها “هوای تازه” را از پارک ملی بنف آلبرتا جمع آوری کرده و سپس در قوطی فشرده می کنند. هوای این قوطی ها از طریق اتصال ماسک به آسانی قابل تنفس خواهد بود.

لازم به ذکر است که این شرکت “هوا” را می فروشد، هوایی که به صورت رایگان در محیط اطراف پراکنده است و جالبتر اینکه مردم آن را می خرند!
شاید فکر کنید ممکن است هوای این منطقه ویژگی خاصی داشته باشد، اما در حقیقت اینطور نیست. با مراجعه به وبسایت رسمی این شرکت و بخش “سوالهای متداول” دلیل اصلی نامگذاری این شرکت (Vitality Air، هوای حیاتی) مشخص شده است. آنها مدعی هستند که موارد حیاتی، از جمله “قدرت فیزیکی و سلامت ذهن” را با محصولات با کیفیت خود فراهم می آورد؛ ادعایی که از طرف هیچ دانش یا متخصصی حمایت نمی شود.
موسی لم، موسس شرکت به خبرگزاری National post گفت: “یکی از مشتریان به ما گفت که بعد از تنفس این هوا حرکت بچه ی داخل شکمش را احساس کرده است.”
اگر به قسمت “مزایای این محصول” در وب سایت شرکت مراجعه کنید، به هیچ نکته ی قابل توجهی برخورد نخواهید کرد.
خبرگزاری TechInsider توانست با شان ارون، مدیر “شبکه ی تحقیقات تنفسی کانادا” مصاحبه ای ترتیب دهد؛ “آیا تنفس اکسیژن درون بطری یا هوای کانادا، مزیت های سلامتی ویژه ای دارد یا خیر؟”
“تا آنجایی که من می دانم، این مساله تا به حال مورد بررسی قرار نگرفته است. می دانیم که تنفس در هوای آلوده برای سلامتی زیان آور است اما قطعا نمی دانیم که 7 لیتر هوای پاک می تواند سلامتی را تضمین کند یا خیر. این محصول به جز دارونمایی اثر دیگری ندارد.”
ارون اضافه کرد که در صورت پاک بودن این قوطی ها، احتمالا زیان آور نخواهند بود.

سوء استفاده از این مساله و دریافت پول از مردمی که باید هوا را به صورت رایگان دریافت کنند، غیر قابل قبول است.
جالب است بدانیم تولید و انتقال این بطری ها باعث ایجاد آلودگی جهانی می شود، اگرچه بسته بندی این محصول کوچکتر از آن است که بتواند تغییر موثری ایجاد کند. اما مهمتر از همه، مصرف کنندگان این محصولات ضرر می کنند. آلودگی هوا در چین به مرز خطرناکی رسیده است و روزانه نزدیک به 4000 نفر در اثر این آلودگی جان خود را از دست می دهند (اگر خاطرتان باشد، چند روز پیش نیز یک هنرمند چینی، از آلودگی هوای چین یک آجر ساخت تا بدین وسیله بتواند توجه مجامع عمومی را به آلودگی هوای این کشور جلب نماید). سوء استفاده از این مساله و دریافت پول از مردمی که باید هوا را به صورت رایگان دریافت کنند، غیر قابل قبول است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر