;
coinex

دستکش هوشمند گلدفینگر جایگزین موس و جوی استیک

طراحی دستکش های هوشمند که جایگزین موس و جواستیک می شوند.
طراحی دستکش های هوشمند که جایگزین موس و جوی استیک می شوند.
دستکش های هوشمند قابلیت این را دارند که میان انسان و ماشین های تکنولوژیکی ارتباط برقرار کنند و می توانند کاربران را از محدودیت استفاده از جوی استیک و موس رها کنند.
دانشمندان ایتالیایی دانشگاه پلی تکنیک دی تورینو و به همراهی مهندسان دانشگاه مهندسی MIT آمریکا، به سرپرستی جورجودی پاسکواله معتقدند با Goldfinger (انگشت طلایی)، یک گام به تحقق این هدف نزدیکتر شده اند. گلد فینگر یک دستکش با توانایی تولید انرژی است و می تواند حرکات کوچک را کنترل کند. تنها چالش پیش روی دانشمندان این است که بتوانند قابلیت درک حس، طبیعی و موثر بودن را در این ابزار بگنجانند.
ظاهر گلد فینگر به شکلی طراحی شده که بتواند قطعات الکترونیکی و مکانیکی ادغام شده را در بافت خود پوشش دهد، به همین دلیل به دستکش های اسکی شباهت دارد. کاربری گلدفینگر از ابزارهای مشابه خود آسانتر بوده و ورود اطلاعات به دستگاه ها و فرمان دادن به آنها را راحت تر کرده است.
اتصال گلد فینگر به کامپیوتر و سایر دستگاه های مشابه به شکل وایرلس صورت می گیرد و برق مورد نیاز خود را از حرکات انگشت تامین می کند. تولید برق در آن از طریق مبدل فیزوالکتریک انعطاف پذیر انجام می شود که وزن آن را کاهش داده و آن را از کابل های برقی بی نیاز می کند. به علاوه، سنسورها، سوییچ ها و سیم پیچی ها در بافت دستکش قرار دارند، به همین دلیل بیشتر به یک دستکش شباهت دارند تا یک مکانیسم کنترل کننده.

 دستکش گلدفینگر برای کنترل ماشین ها و سیستم های کامپیوتری مختلف از حرکات ساده ی دست استفاده می کند.
دستکش گلدفینگر برای کنترل ماشین ها و سیستم های کامپیوتری مختلف از حرکات ساده ی دست استفاده می کند. دستکش و نرم افزارهای ردیابی بصری داخل آن می توانند حرکات دست را تشخیص داده و آنها را تفسیر کنند.
این تیم قصد دارد کاربری آن را برای مصارف مختلفی گسترش دهد. برای مثال می تواند در صنعت، پزشکی و واقعیت مجازی کاربرد داشته باشد؛ از جمله مدیریت کارخانه ی سیاره، به عنوان ارگونومیک های کنترل کننده برای جراحی های روباتیک و شبیه سازی برای آموزش پرسنل.
این مطالعات در ژورنال American Society of Mechanical Engineering به چاپ رسیده است.

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر