;
coinex

کوچکترین تصویر چاپی جهان به وسعت یک تار مو !

کوچکترین تصویر رنگی جهان چاپ شد.  دانشمندان تصویری را خلق کرده اند که شاید تنها یک کک بتواند آن را به درستی ببیند. دلیلش این است که این تصویر چاپی جوهر افشان، بزرگتر از سطح مقطع یک تار موی انسان نخواهد بود

کوچکترین تصویر رنگی جهان چاپ شد.

دانشمندان تصویری را خلق کرده اند که شاید تنها یک کک بتواند آن را به درستی ببیند. دلیلش این است که این تصویر چاپی جوهر افشان، بزرگتر از سطح مقطع یک تار موی انسان نخواهد بود. این تصویر، چند دلقک ماهی را در اطراف خانه شقایق دریاییشان نشان می دهد که تنها 80 در 115 میکرومتر بوده و کل فضایی را که در بر می گیرد 0.0092 میلیمتر مربع است.

محققان دانشگاه ETH زوریخ و استارت آپ اسکرونا (Scrona) برای کوچکترین تصویر رنگی چاپی جوهر افشان، رکورد جهانی گینس را به دست آورده اند.

کل این تصویر می تواند تنها بر روی یک تک پیکسل از نمایشگر رتینا قرار بگیرد که با چشم غیر مسلح قابل رویت نخواهد بود و برای دیدن آن به میکروسکوپ مخصوصی نیاز است. محققان ادعا می کنند که به لطف نقاط کوانتومی توانسته اند که به عمق رنگ 24 بیتی دست یابند. تکنولوژی های مشابه می تواند برای ایجاد رنگ هایی زنده در صفحه نمایش های تخت مورد استفاده قرار گیرند.

برای ایجاد این تصویر، نقاط کوانتومی در لایه های رنگی قرمز، سبز و آبی با رزولوشن 25,000 نقطه در هر اینچ چاپ شد.

برای ایجاد این تصویر، نقاط کوانتومی در لایه های رنگی قرمز، سبز و آبی با رزولوشن 25,000 نقطه در هر اینچ چاپ شد.

اسکرونا امیدوار است که این فن آوری را در محصولات آینده الکترونیکی و نوری از جمله نمایشگر ها به صورت تجاری درآورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر