;
coinex

تجربه ی واقعیت مجازی از مریخ

تجربه ی واقعیت مجازی از مریخ

ناسا شبیه ساز واقعیت مجازی خود را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
اگر دوست دارید بدانید تجربیات مریخ نوردان چگونه است با ناسا همراه شوید. برای بزرگداشت سفر ناسا به مریخ، این آژانس فضایی با همکاری رسانه ی FUSION و آزمایشگاه سیستم های فضایی MIT توانستند تجربه ی مجازی از مریخ را ایجاد کرده و برای سال آینده، در فستیوال “جنوب در جنوب غربی” آن را به نمایش بگذارند.
جیسون کروسان، مدیر قسمت سیستم های اکتضاف پیشرفته در ناسا گفت: “محیط های شبیه سازی همیشه در زمینه ی آموزش فضانوردان اهمیت ویژه ای داشته است.”
ناسا قبلا هم از محیط های شبیه سازی شده برای آموزش فضانوردان استفاده کرده بود. برای مثال پرسنل فضاپیمای آپولو یک سوم دوران آموزشی خود را در محیط های شبیه سازی شده سپری کرده اند. همچنین فضانوردان پروژه ی اکتشاف ماه، بیشتر از نصف دوران کل دوران آموزشی خود قبل از ماموریت اصلی را در محیط شبیه سازی شده گذرانده اند. در تجربیاتی مانند پروژه ی مریخ 2030، فضانوردان به یک محیط شبیه سازی شده با مبنای فیزیکی دسترسی دارند، این روند به ناسا کمک می کند تا بتواند برای زمانی که انسان پا به سیاره ی قرمز می گذارد، برنامه ریزی کند.
بعد از فستیوال “جنوب در جنوب غربی”، ناسا تجربه ی مریخ 2030 را به صورت رایگان در اختیار Oculus Rift، واقعیت مجازی سامسونگ و Google Cardboard قرار می دهد. به این ترتیب علاقه مندان می توانند احساس گام برداشتن روی سیاره ی مریخی را تجربه کنند. درگذشته امکان تحقق این تجربه وجود نداشت، اما امروزه می توان به صورت مجازی قدم زدن روی سیاره ای که 50 میلیون مایل (80467200 کیلومتر) با زمین فاصله دارد، امکان پذیر است.
کروسان در این باره توضیح می دهد: “علاوه بر مزایای آموزشی محیط های شبیه سازی شده، واقعیت مجازی با فراهم کردن یک روش قانع کننده، به ما این امکان را می دهد که فعالیت هایمان در زمینه ی ممکن ساختن ماموریت های انسانی را با دیگران به اشتراک گذاشته و در عین حال بتوانیم برای نسل های آینده الگو باشیم.”
لازم به ذکر است، ناسا در حال حاضر “فرم های فضانوردان” را دریافت می کند. با پر کردن این فرم می توانید از اولین نفراتی باشید که به مارس سفر می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: technobuffalo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر