;
coinex

شایعه: توسعه ی پردازنده ی گرافیکی و فلش مموری هواوی

هواوی در حال توسعه ی تراشه های فلش مموری و GPU است.

هواوی در حال توسعه ی تراشه های فلش مموری و GPU است.

تاکنون هواوی از تراشه های Kirin که توسط خود این شرکت طراحی شده، در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است. هم اکنون، یک گزارش جدید از چین آمده که بیان می کند این شرکت که به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ گوشی شناخته شده است، در حال توسعه ی تراشه های فلش مموری و پردازنده ی گرافیکی خود است. در ماه می گفته شد که هواوی به مدت سه سال است که در حال طراحی کیرین او اس (KirinOS) است و این محصول در نهایت منجر به کاهش وابستگی هواوی به اندروید می شود. مشکل این تراشه، فقدان یک ذخیره ی کامل برای کاربران اپ استور است.

در حال حاضر، تراشه های Kirin از پردازنده های گرافیکی میل آرم (ARM’s Mail) استفاده می کنند و امید است که هواوی بتواند طراحی پردازنده ی گرافیکی سیستم روی تراشه ی Kirin خود را بهتر بهینه سازی کند. این در نهایت منجر به بهبود عملکرد گوشی های این شرکت می شود. به این منظور و برای داشتن تراشه های فلش مموری، این کمپانی درحال طراحی المان سخت افزاری و همکاری با یکی از تولید کننندگان پیشرو در این صنعت مانند اسکی هاینیکس (SK Hynix)، سامسونگ یا میکرون است.

در میان این شایعات به این نکته هیچ اشاره ای نشده که چه زمانی شاهد معرفی KirinOS به عنوان یک تراشه ی گرافیکی و یا فلش مموری خواهیم بود. مدل رده بالای بعدی این شرکت که قرار است رونمایی شود، هواوی P9 است. این گوشی به دنبال مدل هواوی P8 می آید که در ماه آوریل سال گذشته منتشر شد. گوشی P9 احتمالا تا ماه مارس عرضه نمی شود. به هر حال! هر دو پردازنده ی گرافیکی و فلش مموری این دستگاه می بایستی قبل از استفاده در این گوشی ها تحت آزمایشات بیشتری قرار بگیرند. هرچند که برای مدل KirinOS این آزمایشات طی سال های متمادی صورت گرفته است، اما قبل از استفاده ی عمومی آن باید تست های دیگری هم بر روی آن انجام شود. لازم به ذکر است که هواوی هنوز در مرحله ای نیست که بتواند به صورت کامل از اندروید جدا شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر