;
coinex

ناسا لیستی از ربات های فضایی خود را منتشر کرد

ربات ها در فضا تنها به داستان های علمی تخیلی محدود نمی شود. ناسا در حال حاضر، لیست بلند بالایی از فن آوری های رباتیک در اختیار دارد که کار های مختلفی بر عهده دارند.

ربات ها در فضا تنها به داستان های علمی تخیلی محدود نمی شوند. ناسا در حال حاضر، لیست بلند بالایی از فن آوری های رباتیک در اختیار دارد که کار های مختلفی بر عهده دارند.

این آژانس فضایی به تازگی لیستی از تکنولوژی های رباتیکی که از قبل در ایستگاه فضایی بین المللی، از بازو های رباتیک پیچیده گرفته تا دستیاران انسان نمایی که استفاده می کرده، منتشر کرده است.

شاید یکی از قدیمی ترین ربات هایی که در ایستگاه بین المللی مشغول به کار است مجموعه بازو ها و دست های رباتیک کانادارم (Canadarm) باشد که در خارج از آزمایشگاه در حال چرخش به دور زمین، قرار گرفته است.

کانادارام و کانادارام 2 در دومین ماموریت شاتل در 1981 بکار گرفته شده اند و برای برنامه های کاربردی مانند کمک به فضانوردان در طول راهپیمایی فضایی، بالا بردن تجهیزات یا حمل محموله ها از سفینه های فضایی به ایستگاه، استفاده می شوند. دکستر (Dextre)، دو بازوی رباتیک است و در میان کار های مختلفی که انجام می دهد سوخت گیری فضایی را نیز بر عهده دارد.

در روی زمین برخی از تکنولوژی های کانادارام کاربرد پزشکی دارند. به عنوان مثال، دستگاهی به نام نیورو آرم (neuroArm) عمل جراحی مغز را به طور دقیق انجام می دهد و ربات خودکار هدایت تصویری، تومور های مغزی را مورد هدف قرار می دهد.

یکی از ربات های ناسا

فضانوردان همچنین در کنار ربونات 2، یک ربات انسان نمای ماهر دارند که سوئیچ ها را می چرخاند و کار های ساده و خسته کننده یکنواخت را انجام می دهد. بنابراین فضانوردان می توانند بر روی کارهای سخت تر و پیچیده تر تمرکز کنند. در آینده، روبونات وظایفی را انجام خواهد داد که می تواند برای فضانوردان بسیار پر خطر باشد و یا حتی از خدمه آسیب دیده به خوبی مراقبت های پزشکی به عمل آورد. در نهایت ناسا قصد دارد نسخه ای از این ربات ها را به نمایش بگذارد که راهپیمایی های فضایی را انجام دهند و یا نسل بعدی ربونات به نام R5 یا والکیری را تولید کند که حتی می تواند پیش از انسان به مریخ سفر کند.

.

.

منبع: space


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر