;
coinex

حذف ویژگی “Hey Cortana” از نسخه های اندرویدی کورتانا

حذف ویژگی "Hey Cortana" از نسخه های اندرویدی کورتانا

در حالی که برنامه کورتانا برای نسخه های اندروید و iOS به تازگی و در اوایل ماه جاری توسط مایکروسافت منتشر شد، یکی از ویژگی های اصلی و کلیدی برنامه در آپدیت جدیدش برای نسخه ی اندروید حذف شد.

آخرین آپدیت برنامه ی کورتونا که از سوی مایکروسافت عرضه شد ویژگی “Hey Cortana” را از این برنامه حذف کرد. “Hey Cortana” یک دستور کلامی است که به آسانی اجازه ی راه اندازی برنامه را به کاربران می دهد. دستور “OK Google” فرمان مشابه ای است که در اکثر گوشی های اندروید کاربرد دارد.

به نظر می رسد که این ویژگی فقط در آمریکا غیر فعال شده باشد. در توضیحاتی که در گوگل پلی راجع به آپدیت این برنامه آمده است گفته شده که پایداری برنامه بهبود داده شده، ویژگی های صدا و متنی برنامه ارتقا یافته و ویژگی “Hey Cortana” در بازار های آمریکایی حذف شده است.

به نظر می رسد دلیل حذف این ویژگی میکروفن گوشی های اندرویدی باشد و این مشکل از زمان عرضه ی نرم افزار برای گوشی های اندروید وجود داشته است.

WinBeta ادعا کرده است که این ویژگی با “Ok Google” گوگل ناو تداخل دارد و حتی می تواند در تماس های تلفنی کاربران اختلال ایجاد کند.

ساده ترین راه حل برای این مشکل غیر فعال کردن “Hey Cortana” در برنامه ی کورتانا بود. ولی مایکروسافت در حال کار کردن برای پیدا کردن راه حل بهتری برای این مشکل است و بدون شک به زودی شاهد بازگشت ویژگی “Hey Cortana” به نسخه های اندرویدی کورتانا خواهیم بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

 منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر