;
coinex

خانه اپرای هاربین با فضایی دراماتیک

برای دیدن طرحی زیبا از یک شرکت معماری، کافی است به خانه اپرای هاربین که توسط معماران شرکت MAD طراحی شده، سری بزنید. این سازه به مانند یک سفینه فضایی است که در تالاب هاربین واقع در شمال شرقی چین به زمین نشسته است.

برای دیدن طرحی زیبا از یک شرکت معماری، کافی است به خانه اپرای هاربین که توسط معماران شرکت MAD طراحی شده، سری بزنید. این سازه به مانند یک سفینه فضایی است که در تالاب هاربین واقع در شمال شرقی چین به زمین نشسته است. این پروژه که ساخت آن به تازگی تمام شده دارای دو سالن تئاتر مدرن است و ظرفیت 2000 نفر بازدید کننده را دارد. این طرح برنده ورود به مسابقه معماری در سال 2010 شناخته شد. خانه اپرای هاربین در زمینی به مساحت 78,967 متر مربع و با حداکثر ارتفاع 56 متر و در فضایی بسیار دلنشین ساخته شده است.

طراحی چشم نواز آن به آب و هوای سرد محلی این منطقه که در بیشتر فصل زمستان به دمای 20- درجه می رسد اشاره دارد. سطح رویی آن توسط پانل های آلومینیومی پوشانده شده و یک شیشه کریستالی در بالای لابی آن قرار گرفته که ترکیبی رویایی در کناره این تالاب ایجاد کرده است.

بازدید کنندگان می توانند از داخل پارکینگ زیر زمینی آن به لابی یا محوطه بزرگ بالای آن بروند و از یک راه پله چوبی به سالن تئاتر بزرگ آن وارد شوند. در کنار این سالن بزرگ و در سمت چپ آن، یک سالن تئاتر کوچکتر نیز قرار گرفته است.

تئاتر بزرگ 1600 جایگاه دارد و بالکن آن از چوب درخت Manchurian Ash (درختی از خانواده زبان گنجشک) به شکلی بسیار زیبا حجاری شده که بازی نور و صدا را به بهترین شکل ممکن مدیریت می کند. سالن کوچکتر با پنجره هایی دوجداره و بزرگ، نمایی از تالاب را ارائه می دهد و یک تراس بزرگ در پشت بام که می توان برای لحظاتی هوای تازه را استشمام کرد.

یانسونگ، بنیانگذار اصلی شرکت MAD می گوید: ” تصور ما از خانه اپرای هاربین به عنوان یک مرکز فرهنگی در آینده، محلی با عملکرد فوق العاده و فضایی دراماتیک است که انسان، هنر و هویت این شهر را با فضای اطراف آن ادغام کرده است.”

(برای مشاهده عکس ها در اندازه واقعی، بر روی آن ها کلیک کنید)

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر