;
coinex

۹ دستور صوتی جدید گوگل ناو

۸ دستور صوتی جدید گوگل ناو

هم اکنون گوگل ناو (Google Now) از ۹ دستور صوتی جدید پشتیبانی می کند.

تصور کنید که به انرژی الکتریکی دسترسی نداشته و نمی توانید جایی را ببینید و به عنوان مثال می خواهید از چراغ قوه ی گوشی استفاده کنید، در این صورت شما مجبورید با یک دست گوشی خود را نگه دارید  و اگر وسایل دیگری هم در دست داشه باشید، باید با دست دیگرتان آنها را نگه دارید. چنین وضعیتی سخت خواهد بود ولی هم اکنون گوگل تا جایی پیش رفته که برای این قبیل مشکلات هم راهکاری ارائه داده است و به عنوان مثال شما می توانید با گفتن فرمان “اوکی گوگل، چراغ قوه را روشن کن” از این قابلیت گوشی خود استفاده کنید؛ بدین وسیله گوگل در تاریکی هم به شما کمک می کند.

گوگل ۹ دستور صوتی جدید را به نسخه ی اندرویدی برنامه ی گوگل ناو افزوده و دستور چراغ قوه یکی از این دستورات است. هم اکنون شما می توانید با گفتن “Turn WiFi/Bluetooth On” یا “Turn WiFi/Bluetooth Off” ، بلوتوث و وای فای را روشن یا خاموش کنید. دستور صوتی جدید “Read my messages” به شما این امکان را می دهد که ۵ پیام آخری که دریافت کرده اید را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید. این برنامه از شما می پرسد که آیا مایلید این ۵ پیام را با صدای بلند برای شما بخواند یا خیر؛ اگر می خواهید این دستیار صوتی برنامه ای رابرای شما باز کند کافیست بگویید “Open (نام برنامه)”، که این نام برنامه می تواند هریک از برنامه های فیسبوک، توییتر و دیگر برنامه های معروف باشد. همچنین می توانید از گوگل بخواهید که یک سری وب سایت را هم برای شما باز کند.

با گفتن “Open camera” دوربین گوشی را برای حالت عکس گرفتن آماده می کند و با فرمان “Record Video” دوربین را در حالت ویدئو باز خواهد کرد. زمانی که احساس می کنید دوست دارید آهنگ مورد علاقه ی تان را گوش کنید می توانید با فرمان “Play music” از گوگل بخواهید که موسیقی پخش کند و به همین شیوه می توانید با یکی از افرادی که در لیست کانتکت های شما قرار دارد، تماس بگیرید و یا برای آنها پیام ارسال کنید. همچنین می توانید گوشی را برای آلارم تنظیم کنید. اگر از گوگل بخواهید که روشنایی و یا صدای گوشی شما را تغییر دهد، این برنامه شما را به برنامه ی تنظیمات گوشی رهنمون می سازد و شما در این قسمت می توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر